fredag 10 augusti 2012

Yesterdaaay

Runt 16:30 igår så kom Marcus och Barbra hit. Vi satt och tjöta lite i lägenheten och sen stack vi in till centrum och där jag visa dem runt. Det är verkligen så himla mysigt i centrala Gent. LÖVE IT! Vi åt glass och sen tillbaka hem där dom åkte vidare mot sitt hotell i Bryssel :) Barbra jobbar på Stena Line, fast på Tysklandsfärjan så vi hade massa att snacka om. Alltid kul. Stena är verkligen en fantastiskt rolig arbetsplats.
Blev ingen garderob igår pga besöket men vi gör ett tappert försök på lördag igen ;) Den jäkeln väger ju 60 kg så det är inget man själv kan sticka iväg och svinga över axeln...
Jag lagade jättegod tacos igår. Kan nog aldrig äta mig le på tacos ;) Måste ju ta med den "svenska traditionen" hit även om det inte var fredag igår ;) 

Jag har precis släpat upp en gigantisk stege från källaren och börjat pilla på gardinerna. Fästena är så jäkla oldschool att det tog ett tag att klura ut hur dom satt fast. Fick ner dom, strök de nya vita och nu försöker jag få upp dem men det är lättare sagt än gjort >< Dom har ju satt en fin planka framför så man kommer knappt upp med handen inunder för att sedan försöka haka i en massa metall i pygmésmå hål. Jaja det får ta den tid det tar. Har hakat i 4 st och det tog 15 min. Måste tillägga att jag bara älskar vårt nya strykjärn. Haha snacka om att mitt hemma var kasst jämfört med denna ;)

Solen strålar från en klarblå himmel och jag borde träna. Men är inte alls sugen. Får se senare ikväll i fall jag sticker iväg och springer. Måste till gymet också och fixa det jäkla pappret. Men jag har ju hela helgen på mig =))

Kram på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar