söndag 19 augusti 2012

Bränd

Igår var vi vid sjön och låg i solen och bada. Mitt första dopp för i år tihi. Var så jävla underbart härligt och jag var ett stort leende hela dagen. Jag älskar att plaska i vatten. Det är alltid TOKMYCKET folk där så man får kryssa fram mellan handdukar och barn. Kan gissa på att det är runt 300-400 st människor och totalt 5 badvakter som har fullt upp med att blåsa i visselpipa och sitt horn så barn och ungdomar uppför sig vid rutschbanorna. Sen är det kiosker, restauranger, omklädningsrum, skåp, utomhus duschar. Ett jätteroligt ställe dom byggt upp. Jag längtar tills jag kan ta med Viking eller Julia dit. Finns ett helt område som bara är för småbarn med drakar och parasoll =)



Vi smörjde flitigt in oss med 20 solskyddsfaktor men blev ändå tokbrända mellan 13:00 och 16:00 så idag går jag runt och bara skakar på huvudet. Jisses vad solen tar här.

Sen kom vi hem och käka. Sen städa jag och plocka. Vi kollade på en film som jag redan sett men var ett tag sen så hade förträngt det mesta. Fracture heter film med Ryan Gosling och Anthony Hopkins. Kan rekommendera den i fall ni inte sett.

Gymmet öppna 10 idag så var där vid 10:30. Är så skönt att bara köra igenom programmet systematiskt. När jag stoppade i min nyckel i maskinen när jag kom så hade jag 2 meddelanden från PTn. Att jag hade ett nytt program samt att dom ville göra en ny kroppsmätning. De senare tror jag nog bara var något fel. Bram jobbade inte idag utan var "Carl-Philip" så jag skippade att ta kontakt utan väntar tills imorgon eller tisdag. Idag var det riktigt tungt på löpbandet. Fick pausa 2 ggr för benen orka knappt bära en. Men det är verkligen jättevarmt i gymmet för det är 37 grader ut och sol och dom har ingen AC utan bara vanliga luftfläktar. Jag saknar de inbyggda fläktarna i maskinerna som man har på Sportlife ;) Nästa vecka blir hett också men sen kommer det börjar krypa neråt i graderna igen.

I fredags fick jag ett brev från "Inburgering" som jobbar för att människor som kommer till Belgien ska integreras genom att gå kurser i hur det fungerar här, språkkurs och annat =) Så jag ringde dem omedelbums och fick tid på måndag kl 11:00. Dom sa att jag inte är tvungen att gå programmet för jag kommer från ett EU land men jag vill så gärna. Ska fråga hur det är att starta eget företag här och hur det kommer fungera med sjukförsäkring då jag har min pajade axel och knä ><

Igår gick jag för att ta kort. Piffa till mig och när jag kommer dit så är det stängt så jag bestämmer för att ta det i en passautomat. Men då det var på annat språk och jag fatta nada så blev det helt fel så det var 5€ i sjön. Fick också lämnat in min klocka och pulsband för batteribyte så ska hämta dem på tisdag =)



Och äntligen har Mathias gjort adressändring så nu kan vi få ett parkeringskort så vi slipper tänka på tider för när biljetten går ut :D
Nu ska vi spana film. Det är så otroligt varmt att man inte orkar inte något.. Fått tvättat en tvätt iaf. Sen vid 15:30 ska vi bege oss till Oma.

Kram kram =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar