måndag 27 augusti 2012

Måldag #5

Hejsan svejsan =)

Varit full fart i helgen. Men det sjuka är att idag, 6 dagar senare, så börjar jag äntligen känna mig helt återställd efter mitt arm, axel och "musklerna kring revbens"-pass. Jag har haft så ont och varit helt ur gängorna. Så på en maskin ska jag minska i vikt mot vad PTn säger :P
Sen känner jag mig helt handikappad utan cykel. Fick ju lämnat i den i fredag för punkteringen samt att jag bad dem fixa växlarna som hoppar lite och skruva fast styret. Får se vad kalaset kommer gå på. Jag ska hämta den på onsdag.
Vilket gör att jag inte lika smidigt kommer iväg till gymmet... Jag kan gå ner till stationen och ta spårvagnen och sen gå resten av vägen till gymmet men känner inte för det just nu. Jag får nog bara ta lite paus fram till på onsdag. Det konstiga är att jag de senaste dagarna har fluffat till mig jättemycket runt magen :o Iofs så äter jag mycket mer nu och regelbundet men jag bränner också mer. Varje gympass är runt 600 kalorier. Men jaja det är bara att bita ihop och fortsätta.

Så hur har det gått med målen?


Köra igenom träningsupplägget jag fått av Bram x3/veckan Nej blev bara 2 ggr.
Powerwalka x1 Yes blev en lång runda runt Gent med älsklingen.
Börja skriva matdagbok då jag fan äter konstant på smågrejer Nej, men nu har jag inhandlat en skrivbok, jag orkar inte skriva ner i appen då maten ändå inte stämmer Sverige vs Belgien.
Kolla recensioner på olika ugnar och köpa en inom 1-2 veckor Nej men detta är prio denna veckan.
Besöka skolan för att kunna fixa med språkkursen Ja det är klart och jag börjar nästa vecka
Registrera mig på VDAB (Arbetsförmedlingen) för extrajobb då jag äntligen får mitt personnummer Ja detta är klart

Blev inte så jättelyckat, 50/50. Nya tag denna veckan :)

Träna x3 ggr med träningsprogrammen
Cykla/gå fram och tillbaka till mitt integrationsprogram a 3,5 km en väg så  ca 7 km per dag
Recension av ugn
Kolla upp sjukförsäkring samt sjukhusförsäkring (vi har det lyxigt i Sverige)
Besöka ett museéum
Ringa mamma och morfar och säga att jag älskar dem :)
Ringa och prata med Immigrationsverket ang mitt Belgiska ID kort
Hitta ny träningsBH samt träningsbyxor

En blandad kompott av grejer som måste göras samt roliga grejer :D

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar