måndag 13 augusti 2012

Måldag 3 :))

Pweeh nyss hemkommen från gymet. Cykla dit och hem och på hemvägen mätte jag sträckan med Runkeeper och det är 2,40 km och tar ca 15 min. Går snabbare dit för är nedförsbacke 50% av sträckan =)
Magen har fortfarande molande värk men gick bra att springa lite över 5 km förutom att det var svinvarmt inne på gymet haha. Jag måste också byta ut batteriet på min pulsklocka så jag kan hålla koll på min puls för jag märker att jag klarar mer än jag tror men att jag gärna är lite "lat" och låter pulsen gå ner för lågt vilket gör att det är jobbigt när man ska ta sig "upp" igen.
Kommer också få springa med Nike+ appen då RunKeeper inte kan mäta när man springer på löpband så får jag manuellt trycka in det i RunKeeper senare.

Så hur såg förra veckan ut med våra mål?

1) Springa 2-3 ggr beroende på knä och nu också fot >< Ja! Det gick bra. Jag körde 2 ggr.
2) Springa över 4 km de gånger jag springer Ja, sprang över 4 km
3) Powerwalka runt i Gent. Ja på lördagen gjorde vi flera km fast glömde halva sträckan då jag hade RunKeeper på paus.
4) Plankan 30 sekunder x 3 i veckan Ja!
5) 15 armhävningar lutad mot bänk x 3 i veckan Ja!
6) 50 knäböj x 3 i veckan (ger verkligen bra med träningsvärk :P) Ja!
7) Skriva in mig på gymet som äntligen öppnat igen Ja!

Jag klarade alla mina mål! Underbart. Nu blir det nya! Jag kommer att ta bort knäböj, planka och armhävningar för nu kommer jag börja köra viktmaskinerna på gymet och det är MYCKET roligare.

1) Fixa batteriet i min pulsklocka
2) Springa 3 ggr
3) Springa över 4 km de gånger jag springer, en gång över 5 km
4) Boka personlig träning för genomgång av min TCG Wellness Key och sätta upp ett träningsschema med vikter, muskelgrupper och reps.

Jag kommer att lägga upp min träningsschema senare när jag har ett. Har bokat tid med PT kl 11:00 imorgon.. Han är en kopia av Prins Carl Philip fast kortare ;)

Nu blir det dusch, mat, plocka och städa, tvätta och sola i parken. Hade tänkt sticka till sjön men då jag är själv och är sjukt beroende av mobil och plånbok så kommer jag inte kunna bada för vågar inte lämna väskan själv vid vattenkanten pga risk för stöld. 
Jag och Mathias har planer på att åka till ett vattenpalats (inomhus och utomhus) på lördag i Brussel men vi ska hålla ögonen på vädret.

Kram på er! =) NI ÄR GYMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar