måndag 20 augusti 2012

Overwhelmed!

Man kan lugnt säga att jag är lite överväldigad nu. Jag fick ju inbjudan om integrationsprogrammet här i Belgien och jag hade möte med dem idag kl 11-12 där jag fick skriva på massa kontrakt. Så på måndag nästa veckar börjar jag det här programmet som är mellan 9-12 varje tisdag och torsdag i 3 månader. Jag trodde typ det skulle vara 2 veckor eller nåt :o Första veckan träffast vi mån, tis, tors, fre så blir intensivt. Jag kommer lära mig om min rättigheter och politiken i det här landet. Min lärare är Beatriz och hon kommer forma klassen efter det vi själva visar intresse för. Jag måste medverka mer än 80% av klasserna annars fråntas mitt "visa" och rätten att få arbetslöshetsersättning. Så ja detta kommer jag roa mig med en tid framöver. Skulle jag få jobb som krockar med dessa timmar så flyttar dom mig till kvällstid.
Samtidigt som jag var där blev jag också inskriven på skolan för att börja plugga språket så den 3 september, alltså veckan efter, så börjar jag intensivkurs i Flamländska på tisdag- och torsdagkvällar mellan 18 - 21:30. Herregud! Jag valde kvällstid för ja tanken är ju att jag ska ett jobb uppepå detta också :P
Det är bara att bita ihop och göra det. Kommer vara tufft för det är mycket men är ju bara för en tid =)
Det enda tråkiga är att jag inte kommer kunna resa hem till Svea. Jag trodde allt det här skulle kicka igång i mitten av september inte typ nästa vecka. Men men förhoppningsvis kommer någon och hälsar på mig istället =) Och tar med Lätta och Havregryn :P

Fick också hämtat ut min pulsklocka och pulsband med nya batterier. Gick på 23 euro men nästa gång så har jag gratis byte =) Var nog inte nödvändigt att byta pulsbandet men lika bra att få det gjort.
Imorgon blir det att ta nya foton i fotobutiken vid Zuid köpcentrat och sen onsdag få mitt belgiska ID kort. ÄNTLIGEN! =)

Nu ringde killen på dörren som ska fixa vårt internet. Ses sen.
Kram kram

2 kommentarer:

  1. Härligt att allt är på rullning med kurser och språk osv.
    Förstår att du inte kan komma till svea men jag hoppas på att man får en säljchef snart så man kan ta semester för då kommer jag och Viking ner medan John pluggar vidare här hemma :)

    Älskar dig och du är bäst.
    Pussar i massor <3

    SvaraRadera
  2. Det hade varit underbart! Kan jag rå om dig och Viking en massa :) Finns så mycket roligt att hitta på. Sen kommer vi hem till jul =)
    Kramar <3

    SvaraRadera