lördag 18 augusti 2012

Filmer och garderob

Igår fick jag äntligen byggt ihop garderoben .. eller ja.. saknar fortfarande dörrarna men känns skönt att äntligen få ett ställe för sina kläder. Nu har allt legat hullerombuller med Mathias kläder på två hyllor. Ska sätta upp dörrarna någon annan dag.. hade tänkt idag meeeen träningen tog för lång tid och sen slutar Mathias tidigare på fredagar så min dag blir kortare ;) Jag har lagat mat och vi har kollat på en film som heter "The Raid Redemtion" som är en indonesisk slagsmålsfilm :P Den var bra men inte min cup of tea.
Senaste dagarna har vi också sett "Lost in Translation" som vi inte ens kolla klart på för var så Zzzzz. Vi har också sett "The Man from Nowhere" som var jättebra. Och igår såg vi "The Cabin in the Woods" som också var bra. Annorlunda. Jag hade problem med att gå ner i källaren efter filmen och hämta tvätten så Mathias fick slänga på sig kläderna igen och följa med er. Gulligt att han gjorde det utan att jag ens behövde fråga :D Och så har vi kollat klart på serien "2 broke girls" och kommit fram till att vi inte gillar den så mycket längre. Får se om vi kommer kolla på S2 som släpps i september med allt annat.

Vädret är underbart. Sicken värme. Just nu är kl 21:00 och det är 26 grader ute så känns som man är utomlands. Varmt i lägenheten och öppnar man fönstren för att få in lite luft så är det varmare luft som kommer in :P

Under tiden jag skriver så springer jag runt och gör annat :P Så nu har jag diskat, hängt tvätt, bytt sängkläder samt städat undan efter jag laga middag förut.

Och där försvann jag bort igen.. Vi gick ut en sväng till en "nachtwinkel" (nattaffär) och handlade chips till Mathias och en Cornetto glass till mig =) Vi har kollat på "Snabba Cash". Jag har redan sett den men inte Mathias. Han gilla den förutom att den hade en sad ending. Idag har ju Snabba Cash 2 premiär på bio i Sverige.

Jag var hos frisören igår och var toknöjd! =) Fick även köpt med mig ett bra serum. Så dit kommer jag fortsätta gå. 700 kr, tokbilligt. Jag som brukar betala 1,600 kr i Sverige.
Jag vaknade upp några gånger inatt och bara log när jag kom att tänka på mitt hår och somnade om så gott haha.

Jag var och träna idag, kändes riktigt skönt men snacka om att benen fortfarande var ömma sen i tisdags så var riktigt tufft att springa på löpbandet. Men jag älskar att man har ett program att följa och att allt laddas in i datorn via nyckeln så man inte kan "fuska" aka lata till sig.

Nu ska vi sova för imorgon ska det bli 35 grader och sol :o Först ska vi till Adressändringskontoret då Mathias äntligen ska ändra sin adress så vi kan få ett parkeringskort för bilen :P Ska också ta mina kort för ID kortet. Sen ska vi till sjön tillsammans med Jeroen och Debbie och lapa sol hela dagen. Eller ja ett tag iaf. Men man får se, allt kan ändra sig ;)

Kram och natti natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar