torsdag 16 augusti 2012

Lovely yesterday

Äntligen har smärtan i magen helt försvunnit. Men magen är sjukt svullen hela tiden. Jag äter försiktigt. När jag fått mitt belgiska personnummer och tecknat sjukförsäkring så ska jag göra en undersökning av magen. Är bara så otroligt lättad att smärtan har släppt att jag nästan går runt och får tårar hela tiden. Vilket samtidigt gör mig ledsen för jag vet min älskade Malin lever med smärta 24/7 pga Fibromylagi och M.E....

Igår vakna vi ganska sent och sen gick på en promenad. Det är tokhett här och soligt så vi försökte hålla  oss i skuggan mest.
Sen städa vi lite, diska och laga mat. Vid 16 stack vi iväg till sjön Blaarmeersen och mötte upp Jeroen och Debbie där vi gick runt och bara njöt av allt liv och ståj haha. Tänkte hyra en trampbåt för 4 personer men det var lite för lång kö så vi stack iväg till kaféet vid campingen och tog en milkshake. Efter det så spela vi mini-golf. Var jätteroligt! Efter ett tag så kom molnen in och kom några droppar regn men det behövdes verkligen för var närmare 40 grader i solen. Pweh. Efter det var det svalt.
Sen kom vi hem och kollade vår kära serie "Falling skies".



Jag skulle träna idag men mina lår (utsidan av låren) har fortfarande sån jävla träningsvärk att jag ogärna ens går haha. Att göra squat på en balansplatta gör verkligen att man triggar musklera man inte ens trodde man hade. Och att kasta en medicinboll på 3 kg upp i luften och fånga den i squat gör att axlar och armar tränas också förutom benen :P Men jag kommer köra imorgon och på söndag innan vi ska på kalas hos mormor och morfar. Mathias Oma och Opa =) Så jag får mina 3 pass i veckan.

Nu ska jag sticka iväg till en frisör som fått massa goda betyg och se om jag kan få klipptid idag, imorgon eller lördag. Annars blir det salongen next door här som bara har drop-in. Håll tummarna för mig =)



Kramar

2 kommentarer:

  1. Härligt med träningsvärk! Då vet man att man lever. �� Bra jobbat!
    Jobbigt med magen. Undvik stark, fet och syrlig mat ett tag, tex kaffe, apelsinjuice, chili och pommes så lättar det kanske en aning. Spändheten beror säkert på den nya bakteriefloran du utsätts för och ger säkert med sig snart. Men magkatarr är verkligen inge vidare.

    SvaraRadera
  2. Tack gumman för att du tänker på mig =) Jag e glad du slipper din magont.Det är nog som Emma säger ny mat o din tarmflora försöker vänja sig.Låter som gent är en stad där det finns otroligt mycket skoj att göra .Trampbåten låter skitskoj. pöss p dig gumman.

    SvaraRadera