onsdag 22 augusti 2012

Happy happy news :D

Jag har precis kommit hem från gymet där jag kört 1,5 timmes cardio med att springa på löpbandet i intervaller samt avsluta med cykel. 45+45 min. Jag är helt slut.
Körde ett nytt program igår där jag kör axlar, rygg, armar och cadrio. Så jag är nöjd. Nu har jag mina 3 program som ska köras i 6 veckor. Igår var jag så slut när jag kom hem från gymet att jag såg stjärnor. Åt en massa mat och efter 2 timmar var jag prima skinka igen. Ska inte ta i lika mycket nästa gång... men jag var så jävla arg och orolig pga mötet med föreningen.

Men som tur va så blev det ett positivt besked. Dom kommer få en skriftlig varning. För nu hade dom hört båda sidorna av historien. Jag kan tjöta om det här i evigheter för så jävla förbannad men igårkväll vid 22 när jag fick beskedet så var jag tokglad. Kunde inte sluta fnissa. Satt och prata med Emilia på Skype och vi var helt höga på endorfiner eller nåt :P
På lördag har min föreningen kräftskiva och jag hoppas det kommer gå bra, att dom folk behandlar dom väl etc. Det är faktiskt en go tjej och kille ju, jag är utbildad i personlighetsbedömning goddamnit ;)



Igår var jag och tog foton, kosta 70 kr och blev jättebra. Skulle gjort det från början direkt istället. Dom fotona blir alltid bäst. Fotot för mitt svenska körkort är jättefint.
Idag var den stora dagen här, jag skulle få mitt belgiska personnummer. Tyvärr fick jag en kvinna från Irak/Iran vars engelska var jättedålig och hon sa knappt något. Informationen jag var fått var ju helt fel ang det belgiska ID kortet. Det kunde jag bara få om jag kunde uppvisa ett jobbkontrakt på 50% eller mer.... Suck. Men jag har iaf mitt nummer :D Så nu kan jag öppna bankkonto samt täckna sjukförsäkring. Har jag inte fått jobb innan 2 oktober så måste jag åka utanför Belgien och sen komma tillbaka. Bevis är ett kvitto. Men hon sa att jag var tvungen att åka hem till Sverige .. Men där vet jag att hon har fel för Mathias har en vän som gjort detta samt Debbie så jag är inte orolig.
Hon tog också massa kopior på mitt körkort och skrev en massa. Vet inte om jag kommer få ett Belgiskt körkort eller vad det va för något. Men Mathias ska ringa och prata med dem imorgon för informationen är väldigt knapphändig... Vi har 4:a sista siffror i vårt personnummer, dom har 5. Massa nummer att hålla reda på nu ;P



Fick ett meddelande av chefen imorse på FB att jag får bonus för Halvår1. Najz. Hade jag helt glömt av. Gjorde mitt bästa år hittills så efter 50% skatt så får jag 10,000 kr kvar :P Jag kommer belöna mig med sängkläder från Zara Home samt en tröja från USA, resten blir på sparkontot.

Jag hittade ett jobb igår som jag sökte och idag ringde dom så jag ska på intervju imorgon kl 10:00. Det är ett extrajobb på Volvo med att jobba med vägassistans för folk som kör Volvo och så pajar bilen. Finns ett assistans nummer man kan ringa. Och där kanske jag eventuellt svarar i telefonen för att hitta felet eller skicka dem vidare till verkstad i Sverige. Oboy vad kul. Hoppas hoppas. Dom vill helst att man ska kunna finska också (så verkar det vara med alla jobb för Volvo här) men jag vet av erfarenhet att vi inte ens kan hitta dem personerna i Sverige :P Så vi får se vad kunden säger om min profil. I Belgien sköter bemanningsföretag allt. Man får betalt per vecka, varje onsdag. Jag gillar det systemet bättre än 1 gång i månaden men Mathias hatar det.



Stackars Mathias lins åkte bakom ögat igår och det blev så illa att han inte såg något på ena ögat och gjorde ont så han fick åka till ögonläkaren hemma i Evergem och efter ett tag så hittade doktorn linsen och fick dra ut den med ett special instrument. Men det var svårt. Stackars babe. Sen åkte han tillbaks till jobbet och fortsatte jobba med en lins >< Idag måste stackarn jobba över för det är mycket att göra. Det verkar som Mathias kommer byta position inom företaget och börja på IT avdelningen istället. Han trivs ju inte alls med sina arbetsuppgifter nu som är sjukt administrativa. Finns inget värre än att inte trivas på sitt jobb. Så låt oss alla hålla tummar och tår att han får börja på IT avdelningen istället. Det är ett import/export företag av kläder i Belgien.

På lördag blir det Frankrike med älsklingen och söndag middag. Sista dagarna i frihet för mig sen kör allt igång ;)

Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar