måndag 6 augusti 2012

Nederländerna och Måldag nr 2

Hej svejs här sitter en sjukt mörbultad tjej som fick dra ur en glasbit ur vänsterfoten igår kväll efter vi kom hem så man haltar runt här idag.
Nederländerna var jättemysigt och bra. Vi hade fantastiskt väder! Varmt, soligt och skönt. Blev så glad för killarna från Sverige hade köpt med sig 2 paket Lätta till mig så nu har jag äntligen gott svenskt smör på smörgåsen =) Wieeee!

Vi körde BBQ, kolla film, bad i sjö, var på en båttur, vandra runt i Rotterdam och bara tjöta. 
Igår körde vi från NL kl 14:00 till BE och lämnade av grejerna hemma sen hämtade upp Mathias bror och hans flickvän och så stack vi till Rockfestivalen i Lokeren för att se In Flames men också Dio och Saxons. Det var en underbar stämning och väldigt bra. Vi gick runt vid tivolit, åt mat och spelade spel. När In Flames spelade så stod vi längst fram och hade en bra plats. Vi höll andan och hoppades publiken skulle uppföra sig.. Men tyvärr inte. Självklart blev det Mosh Pits :( Jag hatar det verkligen. Man är fan rädd att få revben och fötter krossade.. eller huvudet. Så vi fick snabbt förflytta oss bakåt. Det var sjukt mycket body surfing också. Men iaf, det var en jättebra spelning och jag var tokglad igår. Men då jag hade ett par ballerinaskor på mig med knappt någon sammanhängande sula och vi stod på grus så trodde jag fan jag skulle tappa fötterna under kvällen. Idag värker knät och fötterna och ryggen som att jag är 90 år och försökt springa ett marathon. Det är viktigt med bra skor alltså ... Så idag kommer jag ta det lugnt. Ska ta ett långt baaaaaaaad snart =) Det regnar ute så är lite mysigt. Huden behöver vila sig efter alla sol de senaste dagarna.

Så hur har veckan som gick gått? Förra veckans mål

1) Springa 3-4 ggr denna veckan beroende på knät. Blev bara 2 ggr pga knät och att vi sen åkte vi bort.
2) Springa 1 gång över 5 km Nej det blev inget med det
3) Powerwalka runt Gent i 1 timma 1 gång. Röra på sig liiiite mer. Nej men det blev 40 min iaf :)
4) Köra plankan 1 minut x 3 veckan Körde 2 ggr!
5) 10 armhävningar från knästående x 3 veckan Körde 2 ggr!
6) 50 knäböj x 3 veckan Ja det gjorde jag.

När jag satte förra veckan mål så tänkte jag nog inte riktigt till då vi skulle bort så många av förra veckans mål kommer följa med till denna veckan =) Jag packade faktiskt mina träningskläder men glömde självklart skorna som är det viktigaste :( Så blev ingen träning på hotellet.

Mål för denna veckan:

1) Springa 2-3 ggr beroende på knä och nu också fot ><
2) Springa över 4 km de gånger jag springer
3) Powerwalka runt i Gent
4) Plankan 30 sekunder x 3 i veckan
5) 15 armhävningar lutad mot bänk x 3 i veckan
6) 50 knäböj x 3 i veckan (ger verkligen bra med träningsvärk :P)
7) Skriva in mig på gymet som äntligen öppnat igen


2 kommentarer:

  1. Med tanke på att ni åkte bort och du har haft ont tycker jag att du skött dig bra!
    Denna veckan går du all in och klarar alla målen! 😃

    SvaraRadera