måndag 20 augusti 2012

Måldag #4

Alltså den här värmen gör att man sover skitdåligt för man svettas galet mycket. När Mathias går upp för att gå till jobbet så blir det svalt igen så hade man sovit själv hade inte varit lika jobbigt. Men ack så tråkigt.
Senaste veckan har nyheterna varnat varje dag att man inte ska gå ut och springa och att man ska dricka mycket vatten. Igår hade vi 40 grader i skuggan. Man satt still och svetten bara rann... Så extremt fuktigt. Vill inte veta hur varmt det var i solen. Men det var som att gå runt med ett klibbigt täcke på sig och andas in varm luft i en bastu.
Vi var hos Mathias mormor och morfar igår i 4 timmar och åt och drack. Jag höll mig borta från alkoholen helt och drack bubbelvatten. Fick äntligen träffa Mathias morbror Dirk som var den enda jag inte träffat av alla =) Jättego och trevlig som alla andra. Jag älskar verkligen Mathias släkt jättemycket och det är roligt hur oroliga dom är för mig.. Och jag får alltid så mycket beröm för hur vacker jag är, att jag klär mig så fint etc. Man sitter alltid som en tomat. Ordet "mooi" sägs stup i kvarten (vacker).
Jag längtar verkligen tills jag kan flamländska för så tråkigt att man inte kan hänga med i deras konversationer. När Mathias pratar med sin bror eller kusiner så hänger jag med men resten , not so much.



Så hur har det gått med målen? :) Jag tycker vi är jätteduktiga som rör på oss och jag blir så glad för kommentarerna för dom peppar =)

1) Fixa batteriet i min pulsklocka (yepp ska hämtas ut idag eller imorgon wieeeee =)
2) Springa 3 ggr Yepp på gymmet 4 ggr
3) Springa över 4 km de gånger jag springer, en gång över 5 km Sprang över 5 km i måndags sen blir det knappt under 4 km då jag följer träningsprogrammet och inte kan springa ute nu pga hettan.
4) Boka personlig träning för genomgång av min TCG Wellness Key och sätta upp ett träningsschema med vikter, muskelgrupper och reps. Yes done! Helt underbart!

Denna veckas mål:

Köra igenom träningsupplägget jag fått av Bram x3/veckan
Powerwalka x1
Börja skriva matdagbok då jag fan äter konstant på smågrejer
Kolla recensioner på olika ugnar och köpa en inom 1-2 veckor
Besöka skolan för att kunna fixa med språkkursen
Registrera mig på VDAB (Arbetsförmedlingen) för extrajobb då jag äntligen får mitt personnummer

Lite blandade mål men nu när jag har PT-träning så är jag mer fokuserad. Så nu kommer det bli mer fokus på att försöka äta bättre. Jag äter inte dåligt men jag äter för oregelbundet och är hela tiden småsugen på saker. Denna veckan kommer bli fortsatt varmt ute men sen är tanken att jag ska gå ut på PW varje morgon och börja gå upp tidigare. För tanken är ju att sen när jag börjar jobba/plugga så ska jag PW innan jobb och annat för att sen köra gymmet på kvällarna efter jobb etc. Vi får se ;)

Nu ska jag sticka iväg och göra massa ärenden.
Kram på er goingar <3 Hoppas ni får en fantastisk dag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar