söndag 16 september 2012

Sååjaa

Äntligen funkar Blogger igen. Jag har kunnat titta på min blogg men inte kunnat logga in :P Kl är 01 på natten och jag är sjukt trött. Vi har varit igång hela dagen. Kl är 02 och jag trycker på Publicera :P

Igår satt vi och mös i soffan när Ruben ringde vid 21:10 och bjöd in oss på fest hos honom och Siriam för att fira att han fått sitt diplom så nu är han advokat. Vi bestämde oss för att kolla klart på avsnittet av "Misfits" och sen fixa iordning oss och dra dit. Vi kom dit runt 22:15 och vi var runt 10 personer som drack vin och champange och sen sjöng vi karaoke till kl 02 så rösten funkar ju sådär bra idag haha. Vi hamna i säng runt 04 och sov som två klubbade bävrar till kl 12!!! What the fuck! Vi som skulle upp vid 10. Jag kände mig sjukt trött och seg och sega runt i sängen och lägenheten ett bra tag. Vi kom iväg och skulle till IKEA. HAHAHAHAHAHA när vi kom dit så var kön för att ens komma in på parkeringen 2 km lång. Mathias skiftade färg och blev ett åskmoln som han alltid blir i bilköer, när det är mycket folk, i mataffärer, när folk gapar och skriker för högt och i vanliga affärer :P Jag försökte klappa lite på han och förklara att vi får se det som en utmaning :D Men efter 10 min så gav vi upp och åkte till Super Bazar i hans "hemby". Jag kände att han bara kommer gå runt och sura därinne och så kommer jag bli sur :P Får bara ta det en annan dag. På Super Bazar köpte vi en ram, spik, och formar för att laga mat i ugnen samt koka grönsaker :)




Myyyyys :)


Efter det stack vi och tog ut pengar. Man måste fan alltid ha cash på sig i det här landet eller förladdade kort som kallas Proton. Znark. Sen åkte vi och tvätta bilen. Här kostar det 8 euro och då är det två personer som tvättar och sköljer ens bil och sen åker man in i en biltvätt samt efteråt så är det två person som torkar av bilen inuti. Sjukt lyxigt och bra gjort för knappt några pengar? Senare såg jag en lapp som Mathias fått där set stod att man också kunde få dammsugning av bilen för 1 euro extra. WHAT THE FUCK? Billigt. För imorgon ska jag roa mig med att parkera bilen på trottoaren och dra dammsugaren genom vårt vardagsrumsfönster ut till bilen för vi har ingen förlängningssladd >< Jag kommer se ut som en tattare :D




Ruben och Siriam fixar med musiken


Sen stack vi till Delhaize och handla inför morgondagens lunch med halva Mathias släkt. Sen hem och packa undan allt för att sen sticka in till centrum och käka på vår favvo restaurang. Det var väldigt mycket folk ute, är det iofs alltid men ännu mer nu för idag började Gent Festivalen som är inriktade mot klassisk musik och teater. Ja kultur kan man ju också säga med annat ord. Det är fortfarande varmt och skönt här så jag satt ute i barbent i min klänning och ballerinaskor som vanligt. Känns faktiskt helt sjukt. Dom hade byggt upp en scen på floden där en orkester spelade klassisk musik. Så blev ännu mer romantiskt haha. Jag älskar verkligen Gent!

Väl hemma så var kl runt 21 så vi spela lite och sen kollade på två avsnitt av Misfits. Jag måste säga att den serien är bättre än man tror. Den börjar helt töntigt men blir bara bättre och bättre if you hang in there. Sen garvar man mycket då det är en brittisk serie och dom låter så jävla fula när dom snackar slang :D

Men nu ska jag hoppa i säng för jag sätter kl på 09 då dom kommer 11 och vi behöver städa innan. Mathias tänker gå upp vid 10 :P Mmm vi får väl se *dammsugaren på högsta volym*

Natti natt. PS Inga mardrömmar inatt heller. Nu hoppas vi det håller i sig :D




Ruben, Siriam, Jon och Kathrin

Wieee! Biltvätt är alltid lika roligt att sitta i barn som vuxen :)

Scenen som är uppbyggd på floden och en tjej under en ballong som gjorde massa konster. Jag vill också flyga :)


Solen på väg ner över vackra Gent. Alltid fullt med liv och rörelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar