onsdag 5 september 2012

Oj vad mycket

.. det är nu.
God morgon :)  Känns bra att jag går upp varje dag med Mathias. Eller ja han går up 07:15 och jag går upp 07:30.
I förrgår så bestämde jag mig för att registrera mig överallt. Sagt och gjort och jag kan säga att inte tog långa stunden förrän en agency vid namn StarPeople ringde ang att jobba med att intervjua läkare i Sverige (tog 2 min efter jag klicka på "Spara" knappen). Så igår var min dag ganska hektiskt då jag först hade klass 9-12, sen driekt hem och svida om för att springa ner till stationen och ta tåget till Antwerpen för det är där jobbet är. Tåget tar ca 1 timme. Väl där tog intervjun 15 min. Jätte skumt här för dom frågar bara grejer som står på CVt :o Sen skulle jag registrera mig på i deras system, gå igenom allt och kopior skulle tas på mitt pass, papper och körkort. Så det hela tog drygt en timma. Jag var lätt irriterade när jag gick därifrån. Plus att jobbet verkar ännu tråkigare än vad jag först trodde och dåligt betalt. Dom betalar inte heller något utav ens resor till jobbet... Men iaf så ville kunden träffa mig den 13 september kl 14:00 för en grupp intervju.
Då jag inte hört något ang Volvo så ringde jag till den agencyn Hays och frågade. Hon sa att hon skulle ringa tillbaka för dom skulle ha ett möte med kunden senare.
Under tiden så ringer en agency som heter Titans från Brussel och frågar om jag är intresserad av en 1st Line IT support för Canon. Grejen är att det är norr om Bryssel och jag frågade om lönen och fick något svagt svar som lätt helt toklågt :o Så jag var extremt skeptiskt. Jag bad henne maila mig alla detaljer då jag stod lite dumt till på en station som dom bygger om. Men hon intervju mig typ i 20 min över telefonen.
Tjejen från Hays ringer och berättar att just nu så måste verkligen Volvo ha någon som kan finska. FAN OCKSÅ! Men att det alltid blir lediga tjänster på den avdelningen då person oftast bara stannar några månader eller 1 år så jag ska inte ge upp hoppet utan att det kommer dyka upp något på Volvo.
Efter jag kom hem från Antwerpen så fick jag hiva i mig mat och sen körde Mathias mig i illfart till skolan igen då jag bytt till kvällskursen för integrationsprogrammet då jag var 100% på att jag skulle få den medicinska undersökningstjänsten och min kvinna inom socialen tyckte jag skulle byta redan nu.

Jag fick samma lärare som tur va men ja jag har ju redan gjort 5 dagar av detta så mycket var att lyssna på igen. Läraren sa att jag kunde gå tidigare plus att jag inte behöver komma nästa tisdag. Så istället för att träffas 2 ggr i veckan a 9-12 så kommer jag nu göra detta 1 gång i veckan på tisdagar kl 18:30 - 21:00. Fram tills november. Sen har jag språkklass måndag och onsdagkväll 18:00-21:30. Snark!

Så igår var jag helt tokslut när jag kom hem. Vi kollade på två avsnitt av Suits and I LOVE IT :)
"Once upon a time" har också börjat igen så vi ska kolla på första avsnittet ikväll. Jag sover väldigt bra nu så jag har helt vant mig vid att dela säng med Mathias. WOHOO! =)

Iaf jag fick ett mail från Titans igår med all info och lönen var bättre än vad jag hörde samt att dom betalar en del av min resa, jag får sjukhusförsäkring och matcheckar. Volvo betalar fortfarande typ 7000 kr mer but what can you do. Så jag ska maila till henne nu och säga att jag är intresserad att jobba för Canon och isf maila StarPeople senare idag eller imorgon att inte är intresserad. Min "dröm" just nu är ju att få jobba med 1st Line Support. Jag önska bara att man slapp ta tåg till Brussel för att sen byta till ett annat tåg :P Men resan ska ta ca 50 min sa hon så det är kortare än att åka till Antwerpen. Jag är verkligen glad att vår lägenhet ligger precis vid Centralen, tar ca 4 min att gå.
Saker och ting sker av en anledning. Det är bara att ha is i magen och veta att allt ordnar sig ;)

Nu ska jag se om jag orkar parvla mig iväg till gymmet idag innan min språkklass ikväll. Men vi får se ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar