onsdag 26 september 2012

Min Mathi är sjuker

Mathias är hemma med mig idag och imorgon. En hostig och snörvlig sjukling. Iofs så hade han säkert kunna gå till jobbet för han går till jobbet med feber men jag övertalade han igår att stanna hemma. Stackarn har inte haft någon semester alls sen förra året och han hatar verkligen sitt jobb så vi är hemma och myspyser. Enda grejen är att vi 17 så ska han på intervju för jobb (håller tummar och tår) och jag går till skolan vid 18 - 22 så ja kommer ändå inte bli så mycket häng. Vi har varit hos läkarn då man måste ha en "doctors note" redan från första dagen här.

Sen har jag varit hos banken och satt in pengar på mitt belgiska konto. Äntligen :P Alltid skönt att ha pengar på det. Samt fått min internet dosa.
Imorgon ska vi till läkaren igen för att hämta upp lite grejer och sen ska vi iväg till "healthcare insurance" kontoret så jag får skriva in mig ordentligt. Äntligen! Dom ringde idag.
Det enda som saknas nu är ett jävla jobb och mitt belgiska ID kort. Försöker att inte tänka på det för det kommer lösa sig men pengar växer ju inte direkt på träd och besparingarna börjar sakta sina då man har sitt älskade CSN lån att betala av på varje månad a 2,300 kr ^^ Samt att man självklart betalar för mat och annat.
Jag hoppas verkligen agencyn mailar/ringer imorgon och har GODA nyheter, att det börjar på måndag.

Och jag har sån SJUK jävla träningsvärk efter mitt pass i måndags haha. Så fort Mathias drar iväg för intervju så ska jag köra att pass igen och sen duscha :)

Ha en go dag!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar