onsdag 19 september 2012

Jaaa

Jag fick jobbet! Börjar på måndag. Pweh. Fast man får tydligen endagarskontrakt O.o Är ju helt sjukt, vi i Sverige har det för jävla bra. Hoppas jag behövs varje dag.

Var ju lite roligt det här med att "få/ta reda" på om jag fått jobbet. Företaget hade sagt att dom skulle meddela på fredag eller måndag till agencyn om man fått jobbet. Hörde inget på fredag. Hörde inget heller på måndag. Så vid 14 tiden på måndag emailar jag Steffanie och frågar. Inget svar. Inget händer. Så jag börjar ringa vid 16, inget svar, ingen växel, ingen telefonsvarare.
På tisdag ringer jag på morgonen (för det var sagt att jobbet kanske börjar onsdag-torsdag) och äntligen svarar en människa. Jag förklarar vem jag är och att jag söker Steffanie. Hon är på semester, tillbaks nästa vecka. WTF?! Hon hade ju inte ens autoreply upp. Jag förklarar om jobbet som eventuellt ska börja imorgon och om dom fått svar... Uhm.. nä. Hon skulle ringa och kolla. Fråga i fall jag ringt och frågat företaget i fall jag fått jobbet. Uhm nää (tänker varför ska jag göra ditt jobb?). Detta var vid 10-tiden. Vid 15-tiden har jag fortarande inte hört något så jag ringer igen. Jameeeenjust det.. Hon skulle ringa. Vid 16-tiden ringer och hon och säger att jobbet inte börjar imorgon. Jag berättar att jag är mer intressrad av om jag fått jobbet eller inte?! (Så man kan slappna av för faaaaan). Ja det var bara POSITIVT! Börjar på måndag. Hon skulle återkomma ang kontrakten.
Alltså jag blir så trött, hade jag inte ringt och tjötat så hade det här ramlat mellan stolarna då Steffanie inte verkar ha gjort någon överlämning ><
Men iaf, slutet gott, allting gott.

Igår hade jag någon damp-dag med oroskänslor och gråtattacker. Skyller på kvinno-veckan samt att jag typ var låst till att sitta hemma och vänta på svar :P
Men jag tog iaf mig ut på en promenad och sen bussen till ett shoppingområde och bara gick runt. Fast jag hade inga pengar på mig och självklart tog dom inte VISA. Så jävla skumt med det här landet. Men ja VISA är ju ett kreditkort här. Typ som American Express.

Nu ska jag sticka ut och springa! Solen strålar från en klarblå himmel så här direkt på morgonen :) Dock börjar det bli kallare på nätterna. Var nere på 7 grader imorse nu är det 12.

Kram på er

Make a Wish and it will happen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar