lördag 8 september 2012

Älskade familj och vänner

På senaste tiden, typ senaste 1-2 åren så har fler och fler i min omgivning insjuknat in cancer eller annat. För det mesta är det cancer. Och det är inte äldre människor, utan människor som är yngre än mig. Oftast är det halsen eller körtlarna.
Idag sitter en arbetskollega och vakar vid sin frus dödsbädd på Varbergssjukhus. Hon fick bröstcancer, som kom tillbaks. Och tillbaks. Denna gången gick det inte. Efter sig lämnar hon 2 döttrar och en son. För några år sen gick en kollega till mig bort i cancer. Vi delade hotellrum på en KickOff. En underbar människa. Fick diagnosen och 3 månader senare var hon borta. Efter sig lämnade hon en knapp 1-åring och en annan dotter med sin man.
Min killkompis Thomas fick diagnos cancer i körtlarna. Lyckligtvis så klarade han sig. Han kämpar fortfarande med strålbehandlingen men värdena är bra. Jag hoppas av hela mitt hjärta det förbli så.

Jag brukar vakna hysterisk på nätterna för jag drömt mardrömmar om att någon i min familj, bland mina vänner eller t.o.m jag själv har fått cancer och är döende.
Jag önskar verkligen jag hade miljoner och miljoner att ge till Cancerforskningen. Det är en sådan hemsk, sån jävla hemsk sjukdom.


Man ska verkligen ta tillvara på livet och de som står en närmast. Jag vill säga att jag älskar er av hela mitt hjärta och lite till <3

"Mitt blod är i oro, jag tror jag är kär... i vem? 

I allt som andas."


1 kommentar:

  1. styrkekramar till dig gumman...pöss från malin

    SvaraRadera