fredag 28 juni 2013

Snart södra Frankrike

Äntligen en ledig dag. Jag sov väldigt länge, längre än jag brukar göra. Känner mig fortfarande lite trött, energilös.. men det beror mest på att vädret är väldigt grått och tungt.. och kallt. Åh vad jag längtar tills vi åker till Frankrike om 8 dagar.

Den här veckan har varit lite kaosartad. Dels på grund av sluttenta i holländska, nivå 4 men också för att Mathias uttryckte att hans känslor för mig har svalnat. Jag har gått runt och tänkt på om jag skriva om detta i bloggen då det är väldigt privat men samtidigt så är det ens liv.. man går igenom en massa faser och saker i livet och man använder bloggen för att skriva av sig.
Vi har alltid haft en bra kommunikation och Mathias är alltid så himla go, snäll och romantisk mot mig så jag hade ingen aning om att känslorna svalnat. Vi ska ju också flytta till en större lägenhet och har annat planerat. Så när han sa detta så blev det verkligen som en käftsmäll och luften gick ur mig. Under onsdagen så pratade vi inget på hela dagen då vi båda var på jobbet men på onsdagkväll så pratade vi en massa. Och redde ut allt. Jag är otroligt lättad. Från hans sida så känns allting bra igen.. men jag måste medge att jag själv är otroligt osäker på allt just nu. Men det är bara att jobba på det. Vi är ju båda extremt rörande överens om att vi älskar varandra. Jag är också otroligt tacksam och glad för det stöd jag fått hemifrån från vänner och familj men även från de vänner jag har här. På något sätt har det gjort att jag ser klarer med saker och ting. En mer bestämdhet.



Ang mitt holländska prov så var jag näst sämst i klassen av 25 st. Från att alltid ha varit bäst i klassen (topp 5) till att gå till sist så känns det i mig. Alltså jag har alltid varit sämre på holländska, jag menar när man gick i vanlig skola så var man duktig. Samtidigt så tycker jag att läraren var sjukt hård i sin bedömning mot mig när jag jämförde med några andra klasskamrater. Och så fick jag reda på att hon ska bli vår lärare för nivå 5. Nivå 5 är också den svåraste nivån sägs det.
Som det varit denna terminen så har skolan orsakat mycket stress och nedstämdhet. Jag pluggar så jävla mycket och lägger ner en massa tid och ändå går det inte. Funderar på att studera på den långsammare nivån istället. Är också en timmar kortare istället från 18-22 som det är nu. Vi får se. Är nog mest fortfarande lite upprörd och det kommer att lägga sig.

Det ska bli otroligt skönt med sommarlov i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar