lördag 15 juni 2013

Ny lägenhet! :)

Vi har under några månader knarkat lägenheter på Immoweb som är som Hemnet fast att hyra lägenheter. Det är en aningen irriterande då det oftast inte finns någon ugn, knappt en kokplatta och oftast en liten kyl med frysfack i de flesta lägenheter här. Jag måste säga att i Sverige har vi det otroligt bra då såna saker ingår när man hyr lägenheten samt att standarden är väldigt hög.
Vi har nu bott tillsammans i en 1:a med sovloft under 11 månader och vår lägenhet är väldigt mysig men jag saknar ett större kök, bättre badrum samt sovrum! :)

Vi hittade nybyggda lägenheter (2012) ca 8 min utanför centrum vid IEKA (feels like home). Utsikten från sovrummen är ganska osexig med IKEAs parkering nedanför men utsikten från vårt vardagsrum och balkong är väldigt fin och man hör bara fåglarna och ser träd, hör inte bilar eller motorväg.
Vi var och kollade på lägenheten i onsdags och sa att vi vill ha den så i nästa vecka ska vi skriva papper. Vi blir dem första som flyttar in så helt nytt och fräscht. Jag är så himla glad över detta. Äntligen ett sovrum för oss där man kan stänga dörren. Och en vanlig dörr till toaletten och ingen skjutdörr. Samt ett extra sovrum för vänner som vill komma och hälsa på :)))) *fatta vinken*

Vi flyttar in i slutet av juli så det är snabba puckar. Lägenheten är 83 kvm och det ingår parkering i garaget under. Det roliga är det kallas en 2a här för man räknar inte med vardagsrummet, bara sovrummen. I Sverige är det en 3:a. Enda negativa är att kylen är inte så stor och har ett jävla frysfack men vi ska köpa en mindre frys och ställa i rummet där vi kommer ha tvättmaskinen. Så jag kan laga mat och frysa in.
Mathias har också fått ett nytt jobb börjar om 1 vecka. Wieeee!

Och nu tycker jag min systerdotter ska titta ut ;) Kram på er
Lägenheten längst till höger och 3:e om man räknar nerifrån och upp. Balkongen är på 10 kvm och vi har söderläge
Hallen. Fint trägolv. Rakt fram är ett rum för tvättmaskin och förvaring
Vardagsrummet med skjudörrar till balkongen. Bakom mig ligger köket då det är öppen planlösning. Ca 30 kvm så väldigt stort
Plats för diskmaskin eller en frys eller nåt.
Stora sovrummet
Sovrum nr 2 och lite mindre
Badrummet. Toaletten ligger mittöver så det är skönt att man kan bada några timmar och inte behöva oroa sig för att man ockuperar toan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar