lördag 1 juni 2013

Ny sängbotten

Precis käkat lunch som bestod av äggomelett med skinka, champinjoner och lite ost. Till det en brakstor sallad med passionsfruktsvinägrett. Nom så gott. Precis spelat squash med Debbie och cyklat 8 km. Himla bra start på lördagen.

Ska snart iväg mot IKEA och se Jeroens nya lägenhet samt att jag och Mathias ska handla ny ribbotten till vår säng. Tack gode himlen, äntligen! Sängen ingick ju när vi flytta in i denna lägenheten då sen är monterad på plats uppe på loftet. Mathias köpte en stor och fin madrass men ribbotten på denna sägen är så dålig. För korta plankor som inte ligger still så jag vaknar flera gången under natten av att sängen gnisslar och brädorna ramlar bort och madrassen faller ner.

Solen skiner men det är en del moln och blåser som bara den så absolut inget sommarväder (och nu blev det massa moln så solen är helt borta). Jag kan säga att jag är gott avundsjuk på det fina vädret hemma. Detta är första gången i mitt liv jag är borta från Sverige, skogen och havet på sommaren. När jag bodde i USA så kom man ju alltid hem på sommaren. Det känns i hjärtat när man ser alla underbara bilder samtidigt som man blir stolt och glad. Jag önskar att människor kunde lägga upp mer bilder på skogar, hav och sjöar tihi.

Ha en underbar helg :)

Nedan är lite bilder på promenad runt "5:an" vid sjön. Klättrade upp för jättebacken och upp i utsiktstornet. Sen en massa trappor ner. Sista bilden är från parken. Det är verkligen svårt att fånga ljuset med mobiltelefonen. Det är verkligen så himla vackert.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar