onsdag 5 juni 2013

Ett avbrott från mina tankar

Det har varit lite mycket på sistonde med skola, jobb och framför alla dessa känslor för mamma och saknaden av svensk sommar, familj och vänner så igår när jag satt i klassen och precis kommit underfund med att jag missat göra en läxa samt att det inte gick så bra på det muntliga provet så brast det.

Vi hade rast och jag skulle fram och prata med läraren men tårarna bara kom och jag försökte att streta emot men sluta med att jag stod i skolkorridoren och grät medans läraren försökte prata och trösta mig.
Jag gick hem vid 20-tiden för jag skulle packa och sen krasha i sängen för jag skulle upp vid 04 men det gick sådär.
Cykla hem och bara grät och sen börja vi kolla på "Jack, the gigant slayer" för att tänka på annat. Var en helt ok film och vid 23-tiden packa jag väskan och låg i sängen kl 00 men kunde inte somna förrän 02:30 och halvslumrade för va rädd att försova mig och missa tåget till flygplatsen.

Men nu sitter jag på tåget och ser på när solen är på väg upp samt dimman som ligger tät över ängar och åkrar och sveper in de sovande fåren i ett fluffigt täcke. Daughtry, 3 Doors Down, Nickelback och Goo Goo Dolls strömmar genom hörlurarna. Jag försöker slappna av för jag vill verkligen njuta av dessa 3 dagar i Finland och dess fina väder. Är ju någon slags värmerekord där just nu och är det något som saknas i Belgien just nu så är det sol och värme ;)

Jag kommer skriva här under min vistelse i Helsingfors. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar