söndag 2 juni 2013

168 plankor!

Ja att montera ihop en ribbotten va ju som helt plockepinn. Tog 2 timmar.. Jisses. Nu hoppas jag verkligen att jag kommer sova som en prinsessa inatt ;) Provlåg lite förut en 20 min och kändes bra, kanske lite hårdare men det går ju att ställa in :) Blev denna modellen

Känns så skönt att man har fått bäddat rent och dammat och moppat. Ska bli underbart att få krypa ner i en nybäddad säng. Dock fick jag väldigt ont i ryggen av att montera skiten så går runt och grimaserar lite. Sen har jag ju sträck baksidan låret tidigare i veckan och det fick jag känna av ordentligt idag när jag spelade squash.

Var ute och gick förut.. Boom så blev det helt kolsvart. Jag såg inte ens handen framför mig... Jag hade mina headphones på och lyssnade på Daughtry så hörde ingenting. Plötsligt dök det upp en gammal man 1 meter framför mig som jag nästan krockade med. Jag skrek till haha.. Han blev tokrädd. Jag svängde ur parken och gick jäms med bilvägen. Ingen ide att ta någon onödig risk. Saken är den att jag är inte rädd här i Gent. Hade detta hänt mig i Sverige så hade jag blivit livrädd för mörkret, rädd att bli överfallen och våldtagen. Jag hade aldrig gått ut när det blivit mörkt. Ljust kom tillbaks efter 15 min. Var bara gatubelysningen som muppa sig, ljuset var på i varenda lägenhet... Skumt.

Här är lite statistik från 2012 ang våldtäkter:

Countries With Highest Rape RatesRate / 100,000
Lesotho91.6
Trinidad and Tobago58.4
Sweden53.2
Korea33.7
New Zealand30.9
United States28.6
Belgium26.3
Zimbabwe25.6
United Kingdom23.2

Sverige 53,2 %, topp 3 i världen. Belgien 26,3% och topp 7. Det är fortfarande högt men procentmässigt mycket lägre än Sverige. Sen är det ju klart att det finns väldigt mycket mörkertal.

Jag har lagt till Blogkeen nu på bloggen så jag känner mig lika grym som syrran ;)

Nattiskramar på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar