måndag 23 juli 2012

Veckans utmaning

Tjolahopp =)

Låg i parken förut och sola 1,5 timme sen palla jag inte mer för va för varmt haha. Men det är fantastiskt skönt. Imorgon ska det bli 29 grader O.o  ...  Mathias kom hem från jobbet och vi stack iväg och handla mjölk, vatten och cola! Det är sånna grejjer jag inte kan ta på cykeln för de väger för mycket. Nu har vi ätit och Mathias lirar sitt nya spel Tera =)
Om någon timme ska vi iväg in till centrum, sista dagen av Gent Festivalen, och dricka öl i solen. Några av hans vänner ska komma också men de verkar komma runt 23-00 och det är försent för oss då Mathias jobbar.



För att nå mina mål om träning, bli fit och stark så ska jag börja sätt upp veckomål.

1) Springa 5 dagar denna veckan, har hållt mig till 3-4 st annars


2) Springa snabbare. Jag kör intervaller; 1 min springa, 1,30 min gå osv. Nu ska jag öka det och springa 2 min och gå 1 min. Heja mig!


3) Köra plankan 1 minut varje dag. Bästa träningen för magen och coren!


4) Köra 10 armhävningar från knästående varje dag.

När jag har gått ner 10 kg, till 72 kg så ska jag köpa en Michael Kors klocka till mig själv! =) Jag hoppas det blir lagom till jul tihi ;) Den här har jag spanat in.
Jag kommer sätta upp delmål så när jag når 77 kg kommer jag gå på ansiktsbehandling osv.
75 kg köpa lite kläder från ebay ;)

68 kg har jag inte bestämt än men det är min MÅLVIKT :) Kommer bli något fint och bra! Jag hoppas nå det under våren nästa år. Ska också signa upp mig för att springa ett halvmarathon :o


3 kommentarer:

  1. Bra där, Tess!
    Du kommer fixa dina mål galant, och klockan du spanat in är grymt fin!

    Kram
    Maria (Adecco)

    SvaraRadera
  2. Inga dåliga mål, men det kommer du säkert fixa! :) Och väldigt bra med delmål och belöningar, det ska jag nog ta efter. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jaa det är underbart med mål och delmål. Det gör att man orkar sig ut och göra den där rundan! :))) Sen när jag är ute och springer och benen känns trötta så rabblar jag i huvudet, burn fat BURN! Godzillafitness Queen is on her way! ;) tihi

    SvaraRadera