torsdag 19 juli 2012

Alltså detta väder

De senaste 7 dagarna har vädret varit kasst med regn, uppehåll och regn. Jag är verkligen inte van vid de tvära kasten mellan ösregn och uppehåll på bara några minuter. Nu säger dom att från och med helgen och framåt så ska det bli fint. Hela nästa vecka ser helt kanon ut :o Håller vi tummar och tår. En sak som är bra är att det alltid är varmt och skönt ute iaf ;)


Idag hade jag tänkt att skriva in mig på gymmet jag har valt efter mycket om och men ;) Priset var bäst utav alla samt att det var snyggast och bäst! Men självklart har dom semesterstängt mellan 21 juni och 15 augusti :P >< Så kommer anmäla mig efter det. Det tar ca 10-15 min att cykla dit. Och när dom byggt klart vägen igen så kan man ta spårvagnen från stationen dit i fall regnet skulle ösa ner.
Om ni vill kika runt hur det ser ut så har dom en GRYM hemsida också. Jag kommer betala runt 320 kr månaden och då ingår det squash, väggklättring, solarium, träningspass och en jäkla massa olika gymmaskiner. Jag betalar 450€ för ett helt år, det är därför det blir så billigt. Annars är det ca 500 kr/månaden. Jag ska iaf aldrig mer klaga på att det är dyrt att gymma i Sverige för det är det inte. Här ligger det i snitt på mellan 400-800 kr månaden för inget speciellt alls :o


Här inne ska det brännas FETT!



Jag mår väldigt bra! Är lycklig. Är dock orolig för min älskade syster som verkar ha det jävligt tufft på sitt jobb nu med personal och annat bös. Satt och kollade på flygbiljetter hem inatt för tänkte åka nästa vecka men var alldeles tok för dyrt. Får snällt avvakta till augusti isf.
Har jag inte fått ett jobb innan 1 oktober så måste jag lämna landet och sen komma tillbaka för att sen göra om arbetsprocessen. Man har 3 månader på sig. Det räcker iofs att jag kör 30 min till Nederländerna och handlar en macka för att sen skicka in det kvittot :P Man man har något slags bevis på att jag lämnat landet.

Jag trivs otroligt bra i Gent, Belgien. Det påminner så mycket om hemma så man har ingen hemlängtan. Och jag tycker det är bättre här för det finns så mycket att se och göra. Det är så sjukt nära till allt. Ja till andra länder. Kollar man t.ex på en resa till Grekland så är det mycket billigare än i Sverige för ja, det är närmare.
Nu när festivalen slutar den 23 juli så ska jag verkligen ut på upptäcktsfärd i Gent med alla dess kyrkor, fina hus, gator, åka båt på floderna och gå på museum of China Garden etc. Det är alltid massa små musikfestivaler, tivolin, uppträdanden med musik i kyrkor och annat som händer här så man känner sig som ett ivrigt barn. Och bättre kommer det bli när jag lär mig språket.

Vill man läsa om Gent och allt som finns att göra så klicka här :) Magical Gent
Självklart saknar jag min familj och vänner JÄTTEMYCKET. Min fina syskon, roliga bror. Älskade mamma och pappa <3 Men det är så skönt att veta att det inte är så långt bort, det kostar inte så mycket och när jag väl kommer hem så är det kvalitetstid.

På tal om det. Syrran hur blir det med jul? :) Jag & Mathias kommer till Sverige och firar tihi. Jag röstar på moster och att vi sover hos er ;) Julklappsspel hos pappa den 25:e etc. Ja vi får snacka ihop oss.

Nu ska jag promenixa in till stan och tillbaks, ska försöka hämta ut ett paket med Mathias t-shirtar med hjälp av hans ID kort. Hoppas det går. I Svea funkar det men vet inte om det gör det här :P

Kramar,
Tessie <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar