fredag 6 juli 2012

Det kommer mera...

Regn! Igår, precis lagom när vi skulle bege oss till IKEA för att handla en garderob, så öppna sig himlen och världens skyfall startade. Det kom så mycket och så kraftigt att vägarna blev små floder. Vi försökte vänta ut det men då vi var på ett tight schema och efter en kvart så vräkte det fortfarande ner lika mycket så bestämde vi oss för att sticka ändå. Jag sprang barfota och tur var väl det för regnet gick upp till halva vaden på min sida av bilen vid trottoarkanten haha. Sen började det åska och blixtra också.
När vi väl kom till IKEA så var garderoben slutsåld men vi fick tag i sängbord =) Ev. ska garderoben komma in idag eller i morgon så jag ska håll utkik på deras hemsida.




Sen stack vi på bio och fick äntligen se "Snow white and the Huntsman". Den var helt ok. Vackert gjord som attans. Älskar Drottningen och miljön. Sen stör jag mig som fan på Kristen Stewarts sneda underbett och att munnen alltid ska vara halvvägs öppen.. Ja om ni sett Twilight filmerna så vet ni ;)



Nästa film ut blir den nya SpiderMan filmen :)

Jag var inne på Zara Home igår och fick köpt kuddar till soffan. Blev en vit fin och mindre silvrig. Jag vill inte ha för många kuddar i soffan plus att jag gillar när ingen kudde är den andra lik ;) Nu vill jag bara hitta en snygg pläd. Rean är helt galet bra här i Belgien under julimånad. Men det är också tokmycket människor och köerna till kassor och omklädningsrum är galen. Julrean hemma i Sverige kan slänga sig i väggen.




Igår fick jag äntligen köpt ett abonnemang på Skype så jag kan ringa till hemtelefonnummer a 120 min i månaden till Sverige. Så ringde mamma och vi tjöta en 20 min. Hon prata en massa om Nikki <3 Nikki äter som en häst, är ute flera timmar om dagen och har t.o.m fångat en näbbmus! Herregud det trodde jag aldrig. Det gör mig helt tårögd att hon verkar må så bra =)))) Mamma verkar gilla henne också.

Nu ska jag sätta igång och röja här hemma med musik på högsta volym för vi får besök av vänner ikväll under några timmar. Skönt när man har en anledning att städa och röja, en spark i baken ;)

I morgon ska vi till Antwerpen och shoppa loss på rean samt gå på bio. Jag älskar den staden. Kommer bli besök på Disney-store som vanligt ;) Magiskt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar