tisdag 10 juli 2012

Eternal happiness

Så glad som jag var igår har jag nog aldrig varit i hela mitt liv =) Det var bara massa saker som flöt på så bra!

I söndags tog vi det lugnt. Av någon anledning så var jag på sånt pisshumör att jag inte ens ville umgås med mig själv. Bad Mathias att inte ta det personligt utan bara undvika mig lite. Försökte sova borta det men självklart väckte han mig var 5e minut :P
Vid 15 stack vi iväg till hans mormor Diana och farfar Joseph. Tog en evighet för mig att välja kläder då jag av någon anledning var totaldepp över min kropp. Så stor som jag är nu har jag aldrig varit. Jag vet att det kommer bli bättre med tiden då jag kommer springa minst 3 ggr i veckan och sen börja på gym. Men iaf så åkte vi dit och jag gillar att jag börjar förstå flamländskan mer och mer så jag kunde följa med i 60% av samtalet denna gången =)
Vi kollade på Tour de France samtidigt, 30 km, och det var riktigt intressant då svensken låg 1a och 2a i mer än 50% av loppet men tyvärr blev han helt utslagen sen. En snygg fransman vann tihi :P Fick äta goda kakor. Försökte avstå men dom propsar så mycket. Fick i alla fall lyckats tacka nej till Cava :P
Vi fick 150€ av hans morföräldrar som bidrag till vår ugn vi ska köpa. På tal om det så måste jag börja spana på recensioner av en bra fristående micro med inbygg ugn. Saknar att inte kunna laga ugnsbakad mat.

Sen åkte vi och hälsa på farmor Antoinette och farfar Noël där vi fick tårta. Försökte streta emot men gick inte då dom slevar upp åt en. Vi prata om att hitta en cykel åt mig och fick tips om en  marknad som är på lördagar vid kyrkan St Joseph där vi kan hitta en bra begagnad cykel för 500 kr.

Sen åkte vi hem till Mathias föräldrar för att plocka upp hans akustiska gitarr. Så vi kom hem runt 22 och jag var helt slut.




Igår stack jag ut och sprang men det var tungt. Kändes att jag inte sprungit på 3 dagar så nu vet jag att jag måste springa en dag på helgen annars tappar jag det. Vi var utan vatten då dom höll på att fixa en vattenledning så jag kunde göra så mycket. Satt mest framför datorn och kollade upp saker.
Sen ringde farfar Noël och berätta att dom hittat en cykel åt mig! Jag propsa på att få betala men dom vägrade. Så dom kom hit och hämta mig och vi körde och köpte cykeln i affären. Det är en resecykel så man kan packa ihop den och ställa undan :D Wiee. Så nu måste jag köpa ett bra lås och lampor så är den komplett. Blev så himla glad och tacka dom hundra gånger. Cykeln kostade 160€. Och dom har tidigare gett oss en tvättmaskin och en ny dammsugare >< Så himla snälla är dom och vägrar ta emot pengar när man försöker ge dom.



Plus att jag hittade 2 jobb jag ska söka idag. Åh vad jag vill ha mitt belgiska personnummer så man kan komma igång med skolan och plugga språket. Jag har märkt att jag snappar upp saker väldigt lätt. Ord iaf, men att säga meningar är bläää haha.

Vi fick åkt till IKEA igårkväll strax innan dom stängde. Självklart så fanns inte garderoben i lager nu heller även om det står så på deras hemsida :( Men fick köpt ett skrivbord iaf och det var viktigast kände jag. Har lyckat stuva om kläderna bra även om det är sjukt trångt.



Och nu kommer lite geek-talk. Sista Beta Weekend Event av Guild Wars 2 är näst nästa helg och då var man spela den klassen som jag längtat efter, Sylvari! Så exalterad. Sen släpps spelet den 28 augusti så då vet man att man har en mysig höst framför sig mörkret med att utforska den fina världen av Tyria <3





Kramar,
Tessie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar