söndag 15 juli 2012

Nu är det bra

Nu är min mage bra igen. Hjälpte med bifidobacterium och lactobacillus tabletterna, ska käka dem i en vecka. Anledningen till att magen paja är för att jag inte är van vid bakteriefloran här i maten. Samma var när jag flyttade till USA. Fast då sökte jag ju aldrig hjälp och magen var dålig länge :(
Elaka små mag-och tarmbaskilusker som kan ställa till det ^^

Igår slappa vi, var iväg och handla förrätter inför grillkvällen. Kolla film. I fredagskväll stack Mathias iväg och tog några öl med en arbetskollega runt 20 på kvällen och då kollade jag på "Friends with kids" som många har sagt ska vara bra. Jag tyckte den var ok men inget mer. Intressant och annorlunda historia men huvudskådespelarna var Zzz.

Igår var vi hemma hos Jeroen och hans syster för deras föräldrar var bortresta. Där hade vi grillkväll och drack cava och rödvin. Var så himla mysigt. Jag satt mest hela kvällen och prata med Debbie som är Jeroens flickvän. Dom har varit tillsammans i över 5 år eller nåt och jag tycker det är synd för ingen av Mathias vänner gillar henne. Hon är väldigt lugn och vuxen och dom tycker hon är tråkig. Men jag hade iaf jätteroligt med henne igår och prata en massa. Fick tips på shoppingställen, hårfrisör, SPA, gym etc.
Sen körde vi charader och plötsligt var kl 03:30 på morgonen. Jag kan inte senast komma ihåg när jag var så pigg och glad och hade noll koll på klockan =)

Vädret har varit dålig de senaste dagarna, ösregn, sol, ösregn om vartannat så man vill inte gå utanför dörren. Pga magen och vädret har jag inte kunnat springa på 3 dagar så imorgon måste jag springa. Jag måste spana vidare på ett armband att ha min iPhone i som skyddar mot regn etc så jag inte behöver bry om det. Jag MÅSTE springa med min iPhone för jag har en coach som kickar mig i rumpan via RunKeeper när jag springer intervaller =) Plus att det är roligt att följa sitt resultat.

Idag har jag bara läst mina älskade böcker och nu städar jag. Inte lyft ett finger här på flera dagar så det ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig ;) Nu ska jag springa ner i tvättstugan och slänga in en ljus tvätt. Den tvättstugan är så jävla spöklik och hemsk.. En riktig skräckfilm där det är mörkt, MASSA spindelväv, smutsigt osv :P

Kramar,
Tessie <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar