tisdag 3 juli 2012

ÄNTLIGEN!





Skrev detta inlägget igår men orkade inte föra över bilderna så blev idag istället ;)

Den stora dagen är äntligen här! Jag har flyttat till Belgien. Ett nytt spännande kapitel i mitt liv har börjat! Jag är helt toklycklig!
Gick upp med Mathias imorse och stack iväg till Immigrationsverket. Det gick smidigt så nu är det bara att vänta på att polisen ska komma hit och bekräfta att jag bor här. Kommer om 1-3 veckor :)
Kändes helt fantastiskt att knalla ut genom dörren i bara en klänning kl 8 på morgonen och det var varmt. Tog bussen till Södra Gent och sen hem igen.

Sen har jag suttit och spanat jobb och badat! Badade i 2 timmar haha. Fast jag ladda ner en ny bok till min Kindle som var svårt att slita sig ifrån ;) Men jag har bäbislen hud, hår och fötter nu haha :D Sen diska jag och fixa iordning köket efter att Mathias lagat mat igår.
Och nu kom jag precis tillbaks från en långpromenad. Tog dock på mig för mycket kläder för jisses så varmt :P Sen handla jag tacos-grejer på Delhaize som jag ska laga ikväll. Äta nom nom och kolla på True Blood och Falling Skies.

Men innan middag ska vi till IKEA^^ Behöver handla sommartäcken och sängkläder. Jag ger upp, går inte att dela täcke med Mathias för han snor allt! :P Sen finns det massa annat som behövs från IKEA men vi får ta det pö om pö^^

Här kommer lite bilder från min promenad :)

Massa olika ankor och svanar samsas utanför vår dörr i parken

Det här tycker jag är ganska coolt och Sverige kanske kan lära från detta.  Speciella "hundlådor" där man kan uträtta sina behov. Självklart plockar man upp sitt bajs. Dom finns i kanterna av de flesta parkerna.

En häck i en häck? Dom är verkligen maniska med sina häckar i det här landet :D

Finns mycket coola hus med färgat glas

Ser ni bilen? :D Snacka om grön trädgård/hus?

Naww så töta ankor. Kärlek

Man kan också ha en knytnäve i trädgården ;) Och sen stenduva längre bort. War and peace?

Sånna här ställen gömmer sig också överallt. Pissoarer  för killarna. Luktar inget. Detta tycker jag också är väldigt bra. Här blir man verkligen bötfälld med 60euro i fall man kommer på att du kissar i det fria. Synd bara att det inte finns för tjejer ^^


2 kommentarer:

  1. men det var ju knäppt att det inte finns toaletter för tjejer. Men dom där häckarna och trädgårdarna har jag hört mycket om från svärfar.Underbart vackert .

    SvaraRadera
  2. Haha ja, dom är helt tokiga i sina trädgårdar. Mathias farfar och farmor klipper sina buskar med en jätteliten sax :P Trimmar varje vecka typ. Galet.

    SvaraRadera