onsdag 6 juni 2012

Tjohoo

Efter mitt inlägg igår och att jag ställde mig i kön så hörde jag snart någon som harkla sig bakom mig och sa "ursäkta?". Jag hade då lagt min flygbiljett och pass på min väska som stod på golvet bredvid mig. På Ryanairs biljetter så står alltid ens för- och efternamn tryckta med väldigt stora bokstäver så man kan se på långt avstånd vad människor heter...
Jag vände mig om och där stod en äldre dam, närmare 70 år och frågade om jag hade bott i USA? För hon såg mitt namn på biljetten och kände igen det. Ja svarade jag, i Los Angeles svarade hon. Nej Michigan. Men då är det inte du. Sen började vi prata.. och pratade konstant från 14:30 till 19:00. Det är det som är så roligt med att resa, att träffa spännande människor.
Sist jag reste med Brusselairline så hamnade jag bredvid en dam som hette Fatima som var 60+ och skulle till Egypten för att träffa en ny man. Hon hade också en sån otroligt spännande historia. Det är därför jag älskar att prata med äldre människor, för vad dom har upplevt.
Men iaf, Solveig hette damen och har bott i Belgien i 25 år med sin man och 3 barn. Vi bytte telefonnummer så tänkte slå henne pling när jag stadgat mig i Belgien. Dom bor i den franska delen av Belgien så pratade ingen flamländska utan bara franska. Det är så fascinerande med Belgien, uppdelningen av landet.. Känns som det är 3 länder i ett. Holland, Frankrike och Tyskland ^^


Kom hem, snacka med goa syrran som alltid är intressant och roligt. Älskar när hon pratar om sitt jobb och hennes utmaningar som försäljningschef! :)
Sen kollade jag och hjärtat på säsongsavslutningen av Game of Thornes och det var fantastiskt bra.. bästa avsnittet hittills. Men helt stört att det vara är 10 avsnitt på andra säsongen? Fjantigt lite :P

Sen la jag mig. Nikki puffa på mig hela natten så jag sov såååådär. Vakna till strålande solsken. Har mest legat i sängen och läst. Men klippte klorna på Nikki och duscha henne. Stackarn. Nu blir det heller ingen mat för henne utan har ställt undan allt.
Imorgon ska hon kastreras. Jag har googlat EN MASSA :P För det första så har jag alltid sagt fel.. trodde man sa kastering av hankatter och sterilisering av honkatter. Men tydligen heter det samma för båda dock finns det sterilisering av honkatter men då stänger man bara till äggledarna så man inte kan få kattungar men hon löper och håller på fortfarande :o Varför gör ens människor så?
Jag hoppas operationen går bra imorgon, det tar 10 dagar för katten att läka. Sen tar man bort stygnen om hon nu inte får stygn som ramlar bort av sig själv. Får se imorgon. Sen blir det en tratt! Men jag funderar på att köpa ett ProCollar som är bättre. En uppblåsbar krage istället så dom ser vart dom går och kan äta vettigt. Kan skicka med den nya ägaren.



Nu ska jag fixa mitt CV och sen jobba lite tror jag >< Och ligga ute. Vid 15-16 ska jag gå på powerwalk med Carolina. Ska bli gött att röra på köttet igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar