måndag 4 juni 2012

Sicken dag!

Började med att gå till stationen för att spana inför hemresan imorgon.. självklart trodde jag stationen låg närmare än vad den gjorde.. Regnet vräkte ned. Så när jag väl kom dit efter 10 min så var jag blöt. Kikade runt för att se hur stor den var och i fall det fanns butiker som sålde paraply :P Men det fanns inget speciellt där alls. Vår centralstation är så mycket finare i Göteborg =)

Fick pratat med en kille där ang morgondagen samt att jag frågade vad ett pendelkort med tåg kostar mellan Gent och Bryssel och det kostar 154 euro.. Mathias hade sagt till mig mellan 80 och 100. Var ju en markant högre skillnad än vad han sa.. :P

Sen gick jag ut och ställde mig och vänta på en spårvagen som skulle ta mig till Gent Zuid (södra Gent) och jag försökte kolla kartor och grejer. Efter 15 min i regnet så kom en spårvagn. Jag visste att jag skulle åka en omväg men tänkte att det gör inget för då får man se lite av staden.
Men efter vi kört i 10 min så kommer vi till ett väggbygge och vi fick gå av. Jag förstod inte så mycket men tänkte att jag följer efter några där... så vi gick en bit och sen över en bro och det var läbbigt för man gick på en smal metallbräda typ och kanalen gick under.  Jag har ju fortfarande skräck för smala broar med "hål" i sen man var liten och mamma tog oss över Kungälvsbron. Syskonen satt i skrindan men jag fick gå.. Var la runt 3 år. Och i Kungälvsbron sitter det galler, och det är JÄTTELÅNGT ned till vattnet. Jag var helt hysterisk och bara grät. Ville inte gå. Men mamma fortsatte gå och ropa på mig att komma... Drömmer mardrömmar om det än idag :P Det är skumt hur sånna grejjer som hände en när man var så liten ännu sitter i. Det gäller att man tänker på hur man behandlar sitt barn i ugn ålder då vissar grejjer fastnar....

Iaf vi kom fram till ett provosoriskt stopp och där stod vi.. i ösregnet. Jag var så blöt, kall och frusen.. Efter 10 min kom vagnen och den var varm och skön. Men då kände jag inte längre på humör för att åka omvägen så efter 10 min hoppa jag av för att byta till en annan spårvagn. Det kom efter 10 min oxå :P Väl framme i Zuid så fick jag leta runt länge och fråga typ 3 olika mnsk innan jag äntligen hittade City Council för Immigrants. Och tur var att jag gjorde detta för det var 3,5 veckors väntetid på att ens få en tid med en handläggare.
Så 2 juli kl 08:45 ska jag dit och påbörja processen att få en belgisk identitet.

Sen handlade jag ett paraply och en klänning och underkläder på H&M. Käkade panini på Panos och sen hade jag tänkt ta bussen för att besöka gymmet Stadium. Men när jag gick runt och letade efter Perrong 10 som bussen skulle gå från så hittade jag alla Perronger utom den ... Då kände jag att jag började bli sjuk?! Så jag hoppade på bussen hem och plafsade hemåt i ösregnet.

Direkt när jag kom hem så hängde jag upp tvätten och sen tappade jag upp ett varmt hett bad! =) Sicken lycka. Jag ställde skorna att torka på elementet och skruva upp på högsta. Sen stremade jag filmen Smurfarna på laptopen och kolla på den i badet. Hade köpt en fotfil i fredags som jag gick lös med så här mjuka har mina fötter inte varit på år och dar :D
Blev helt tokglad efter badet, det är sån otrolig lyx! Sen diska jag, vek ihop kläder och slängde in en ny tvätt.
Mathias kom från jobbet och vi stack iväg till Delhaize och handlade mat för att laga spagetti och köttfärssås =)
Nu har vi ätit och Mathias plaskar runt i badkaret och är helt lycklig över att vi har schampoo igen :P
Snart ska vi kolla vidare på "Walking Dead"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar