söndag 24 juni 2012

Bättre!

Äntligen börjar jag känna mig kry igen. Halsontet är borta och den där konstiga feberkänslan fast man inte har feber >< Jag har sovit bra och tränat så vi säger att det beror på det :D

Så himla skönt att mamma tar Nikki <3 Vilken lättnad. Jag var upp med Nikki hos mamma i förrgår så hon fick gå runt i huset. Första 20 min så kröp utmed golvet och var en low rider. Men sen slappna hon av och blev modigare. Vi släppte ut henne och då sprang hon runt på verandan och under verandan. Sen leta hon sig ut i det höga gräset och bakom huset.. Då gick jag och hämta henne för hon var halvvägs upp för berget vid Bimbos gamla hundgård. Kunde plocka bort fästingar som kröp i pälsen på henne då de syns så lätt :P Men jag har köpt fästingmedel som jag ska sätta i hennes päls vid nacken.
Sen släppte vi in henne igen och hon var jättemodig och sprang upp på övervåningen och la sig för att sova på Bamses gamla plats. Men då hämta jag henne och vi åkte hem. Nu ska jag bara köpa klösbräda, massa påsar med kattmat och kattsand och ge till mamma.

Igår köpte Mathias en printer! Det är en sån grej som alltid behövs. Jag har inte behövt någon för det har funkat att göra allt på jobbet. Blev en Canon Pixma som också kan scanna. Tyckte han gjorde ett jättebra val min lilla älskling :) Printers är billiga, men det är färgpatronerna som kostar skjortan. Men nu kan man skriva ut sina Ryanair biljetter hemifrån direkt när man ska resa hem till Sverige =)






Jag har kommit igång med träningen också här på hemmaplan. Dag nr 7 idag. Har precis kört magmuskler. Tänkte köra cardio idag också men jag måste nog låta musklerna vila då jag har sån sjuk träningsvärk i framsida lår och baksida lår samt rumpan :)
Så nu sitter jag och fixar fram en Yoga DVD för det är så sjukt skönt med yoga, att få sträcka ut alla muskler och känna sig så avslappnad. Hoppas den är något att ha :)
Här hemma är det så trångt att träna. Jag kan inte riktigt ta ut svängarna för då slår man i soffa, säng, fönster.. Så det ska också bli skönt med lägenheten i Gent där det är större plats. Måste fortfarande komma på ett bra sätt att möblera lägenheten bara. Mathias pappa kom med en bra grej så ska testa det. Alltid bra med andra människors ögon =)




Sen har jag också nu på morgonkvisten beställt en present till Mathias. Han har pratat länge om detta men har aldrig blivit av. Så nu beställde jag det så det skickas hem till han. Vet ju inte om det hinner komma hit innan jag flyttar om EXAKT EN VECKA :P
Tror han kommer bli jätteglad. Är en grej för oss båda egentligen tihi <3
Couples t-shirts!





För några veckor sen beställde jag ett halsband till han. En fyr-stav där jag lät gravera in "Tessie Mathias Always Forver <3". Så varje ord står på varje sida av fyr-staven.
Jag hade typ undersökt detta i månader då det är så dyrt med namnhalsband. Jag ville ha en i riktig silver och då hamnar det på mellan 700-1300 kr. Kände inte att jag hade råd med det nu så fick bli en silverpläterad till att börja med. Mathias tar ALDRIG av det halsbandet och det ser fortfarande helt nytt ut så hoppas det håller bra. Jo han tar av det när han duschar :D
Jag beställde från Mawi Design och kan verkligen rekommendera den sidan. Billigt, super bra service och man fick en liten fin skyddsängel med på köpet samt handskrivet kort. 

Idag måste jag verkligen komma igång med röjningen. Hade ju tänkt att jobba med detta hela denna långledighet men har inte blivit nåt med nåt. Så idag är det badrum som ska flyttstädas och tömmas. Och skåpet i köket! Och alla mina skor. Pweh.

Ha en bra dag! Kramis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar