söndag 3 juni 2012

Sicken gårdag!

Igår morse stack vi iväg och mötte upp Mathias föräldrar vid Docx för att hämta vår soffa! =) Dom hade lånat farfars bil och hästsläp.
Så vi fick hem soffan utan problem och Mathias pappa hjälpte oss att sätta ihop den och det tog 20 min. Alla gillade soffan jättemycket så det var skönt :) Den ser bättre ut än jag trodde.
Kommer ta bilder under dagen så man får se :) Men här kommer en från IKEAs blogg. Jag älskar att det är memoryskum som formar sig efter kroppen samt att den har extra hög rygg så man kan vila nacken samt jätte fluffiga armstöd =) Kostade 449 euro för 3-sits.



Sen stack vi iväg till IKEA igen och gick och kika på bordet och stolarna vi hade valt ut sen tidigare. Mathias ändra sig självklart igen (killen som absolut inte brydde sig om eller skulle lägga sig i hur jag fixade till lägenheten :P ) Men till slut fick vi övertalat igen. Jag tror han inte riktigt förstår att vi bor i en 1,5 och att utrymmet är minimalt:P
Sen gick vi och käka på IKEA restaurangen, trots att jag varna för dålig mat där. IKEA i Belgien har verkligen äcklig mat, smakar så mycket bättre i Sverige. Ingen gillade riktigt sin mat men ja mätta blev vi iaf.
Sen gick vi ned på mattavdelningen och Kurt och Ria sa att vi kunde välja matta och bordsduk, tabletter och annat. Jag tyckte det var lite för mycket men fick till slut ge upp och ta en matta :D Jag valde en ljus matta då alla våra möbler är mörka. Ria tyckte jag skulle ta en röd matta, hon är verkligen galen i rött. Kurt stod på min sida! Men iaf så gick hela kalaset på typ 5000 kr :o Och dom betala allt. Så otroligt snällt och tacksamt <3

Sen åkte vi hem och packa upp allt då Mathias föräldrar tog med sig all plast och kartongförpackningar till  soptippen. Jag ska berätta om Belgien sopsystem en annan gång som jag faktiskt tycker är bra =)
Sen roade sig jag och Mathias med att skruva ihop köksbordet och köksstolarna. Jisses sicken tid det tog och i slutet kändes det som våra händer blödde. Det var fan inte lätt att få ihop stolarna då man fick ta i för kung och fosterland för skruvarna att få fäste.
Sen var jag lite purken för bordet och stolarna tog större plats än vad jag trodde. Men det gäller bara att man inte bjuder in någon jättetjockis för då kommer man inte få plats mellan väggen och bordet typ...
Men det växte på mig och på kvällen var jag jättenöjd. Nu ser det verkligen ut som ett hem här. Bara massa småsaker som behövs och en platteve men det kommer :) Och en ugn!



Sen bada vi badkar! Jag älskar verkligen så mycket att vi har ett badkar i vårt lilla sketna badrum :P Och sen åkte vi in till centrum för att äta på vår favorit restaurang "de grill" som ligger så vackert vid kanalen med jättefin utsikt. Solen sken och det var över 20 grader. Maten där är steaks och den är fantastiskt. Det kostar lite mer men är lätt den bästa restauragen jag ätit på.Vi drack lite vin och bara prata. Sen gick vi och satte oss i solen vid kanalen och titta på alla människor och gatumusikanter spela flöjt. Var så mysigt. Gent är verkligen fantastiskt!



Sen begav vi oss till  bio och så "Prometheus" och både jag och Mathias nicka till några gånger då vi båda var lite trötta av alla strapatser =) Filmen var ok, kan rekommendera att se hemma i soffan.


Idag ska vi till Mathias föräldrar och äta middag. Jag har precis ätit 4 (!) stekta ägg medans Mathias ligger och sussar. Snart dags att väcka han. Det regnar en massa men låter så härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar