söndag 3 mars 2013

Sverige-resan del 2/2

Ursäkta att det har dragit ut på tiden men här kommer sista delen av resan haha :D Jag flyger till Sverige i början av april och då ska jag försöka skriva varje dag där istället ^^

På söndagen så vakna vi av goa Viking där vi spana barnprogram, puzzla och käka frukost. John stack iväg till gymmet och jag och syrran packa ner Viking i sulkyn och vandrade in till centrum. Vi hade lite hopp om att Hemtex och Apoteket skulle var öppet men tji fick vi. Vi gick till ett jättemysigt café och käka semla. Mmm vad gott det var med första semlan :D Jag drack varm choklad till och syrran kaffe. Viking är en sån himla lugn och härlig kille. Han satt och gosa lite med sin fina mammas arm. Gullungen.

Café. Detta saknar jag verkligen i Belgien. Att sitta på café och mysa. 




Sen gick vi hemåt och svängde förbi syrrans vän och arbetskollega Katta som är på mammaledighet åt sin lille Melker. Katta är en sån himla fin och go tjej, jag är glad att syrran har henne. Självklart är det som med allt annat i världen, svårt att pussla ihop vardagslivet med familjen och sina vänner.
Sen var vi bara hemma och myste med lek, jag städade, John och syrran lagade mat. På kvällen kollade vi på "The Vow" och sen somna vi.

Syrrans kök. Mysigt :)
På måndag gick jag upp tidigt och tog tåget från Varberg till Göteborg så jag var där runt 11-tiden. Var så underbart att få komma in till kontoret och säga hej till alla goa underbara kollegor. Gjorde mitt hjärta så varmt och glad :))) Gick runt och hälsade på de flesta. Sen bjöd min chef ut mig, Janina och Emma på lunch på Palace. Oj vad dom hade byggt om där och gjort det så himla fint :D Nu i efterhand ångra jag att jag inte tog bilder. Var så uppslukad i lyckan av att träffa dem. Fick mest prata om mig själv och jag tycker alltid det känns så himla märkligt haha.

Massa kristallkronor i taket på Palace :)

Sen var jag på kontoret en stund och pratade. Strax innan 16-tiden drog jag mig därifrån då jag skulle åka till brorsans lägenhet och hjälpa han. Men när jag ringde han så visade det sig att han var på sjukhuset för att lämna prover som han helt hade glömt bort. Han skulle åka och vara med sin dotter sen. Jag ringde kusinen Anna som hade hört av sig och så stack jag över bron till Hjalmar Brantingsplatsen och mötte Anna. Alltid så vi brukar göra, så mysigt. Det blev att vi brumma iväg till Stora Höga och käka på Pizzahouse haha. Hon är så go! Dom gör verkligen världens bästa pizza där. Freddan kom förbi och sa hej. Sen körde Anna tillbaks till Göteborg och släppte av mig vid Centralen så jag tog tåget tillbaks till Varberg. Syrran hämta upp mig runt 21 tiden och så åkte vi hem och kolla på sista filmen, Dark Shadows :)


På tisdag stack jag och syrran först till Ullared och gick runt där. Fick handlat nagellack, sängkläder, puzzel och en pjamas till Viking med en pirat på. Köpte andra grejer också :) Vi käkade middag och fikade. Blev en semla till ;) Var verkligen jätteunderbart att få egentid med syrran. Hon är så himla go och stark. Världens starkaste person som jag vet. Älskar henne så grymt mycket!
Sen åkte vi tillbaks till Varberg och stack till Apoteket och sen hämtade ut mitt paket på ICA och handlade med grejer hem för att göra ungsstekt falukorv och mos.
Hemma så lagade syrran och John middag medans jag och Viking spela Angry Birds. Helt sjukt vad grym killen är :D Slog mig med hästlängder haha.
Vi kollade på en film på teven och sen slockna vi.

På onsdagen gick vi upp tidigt och dom körde mig till Landvetter flygplats. Det hade snöat en massa under natten så jag lämnade ett vinterlandskap och landade i Belgien i ett vårlandskap.
Längtar tills nästa gång jag kommer hem! :)

Då ska jag träffa dig älskade Malin (om alla är friska och krya :) ).

Älskade Viking på väg till flygplatsen

Massa snö :P

Går in för landning över Belgien :)

Fick köpt med mig en 1000-sidig pocketbok som jag läser långsamt i ;) Tåget från flygplatsen till Gent.

Hemma i Gent igen, vår lägenhet är till höger


Kram på er goingar

1 kommentar:

  1. Att vi träffas låter som en toppen plan =) (om du hinner vill säga) pöss från malin

    SvaraRadera