måndag 18 mars 2013

En go helg

Igår gick jag upp ganska tidigt och träna. Var en bra träning då jag hade mycket att ge. Är egentligen sjukt vad kroppen klarar faktiskt. Allt sitter i hjärnan.

Efteråt så stack vi iväg till en affär för att köpa annat myrgift. Vi har haft svartmyror sen i somras och provat olika medel men inget funkar. Vi fick tips av Mathias brors kompis att köpa en slags blå vätska. Sagt och gjort så åkte vi till en butik som skulle sälja detta men de hade lunchstängt. Också en grej jag stör mig på här, att allt är stängt söndagar och att dom har lunchstängt 1-2 timmar så butikerna stänger ner helt. Oftast mellan 11:30-13:30 så man kan aldrig göra ärenden på lunchen. Iaf så fick vi åkt till en annan butik i samma kedja som hade öppet. När vi kom hem igen så släppte jag av Mathias och sen begav jag mig till IKEA för behövde köpa vaniljvärmeljus och en läslampa för soffan :)

Som vanligt var det knökat på IKEA men jag fick handlat det jag skulle plus glödlampor, en ny mysigt filt för soffan samt kuddfodral, en fin glasskål på fot, en blomvas till och blommor med krukor. Jag måste säga att det känns skönt att jag har börjat köra bil här i Belgien. Trafiken är mycket galnare än i lugna lilla Sverige så känns skönt att jag tagit mod till mig :)

Igår var Mathias ute med sina vänner och firade St Patricks day men jag valde att stanna hemma då jag behövde plugga inför provet på måndag samt att jag fått magkatarr och det är inget jag ens önskar min värsta fiende. Somnade med näsan i boken så la mig tidigt. Mathias kom hem vid 03 tiden och imorse var han ganska bakfull ;)

Vi har varit iväg hos hans föräldrar och käkat middag. Alltid lika trevligt även om alla pratar i mun på varann, gapar till och slår näven i bordet ibland ;) Rias syster Hilde och man Eddie kom förbi också och lämna av en liten resväska då Mathias föräldrar ska flyga till Rom nästa helg för dom firar 28 års äktenskap :) Gulligt.


När vi kom hem så fastnade jag framför datorn då jag som vanligt vill byta bloggdesign ;) Märks det att jag är Vädur och lätt tappar intresset för något?  Jag har så många halvfärdiga projekt haha.

Sen drog vi på bio och såg Oz the Great and Powerful. Jag hade hört av många att den var tråkig, seg och sömnig så hade noll förväntningar. Men jisses vad bra den va! Vill se igen :) Både jag och Mathias älskade den. Så otroligt vacker film. Jag önskar man bodde i ett sånt vackert magiskt land :)
Nu sitter jag här och försöker plugga men istället skriver jag blogg, spelar Quizkampen och spanar på Ebay. Jag har verkligen pluggat dåligt. Imorgon blir det hårda tag. Blir nog att sova nu. Är tröttare än en gnu ;)

Kramar
Här är vår älskade bio Kinepolis
Fick smygta en bild på min älskling så ni får se han i kort hår :) Han passar bra i allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar