onsdag 3 oktober 2012

Ja-nä-men-så-att...

Alltså man börjar tappa modet.. Nä inte riktigt men det är så oerhört frustrerande det här med jobb. Jag har typ jobbat sen jag var 16 år, heeeela tiden. Även när jag pluggade heltid hade jag 3 jobb. Nu har jag ingenting utan är bara hemma hela dagarna. Vilket iofs en massa mnsk tycker är gott men för mig blir det deprimerande. Jag vill göra något, åstadkomma något, ha rutiner, hjälpa någon... Alltså förstå mig rätt för självklart har det varit fantastiskt skönt att bara få vara hemma så här första tiden i Belgien, att få komma in i allting. Och skolan och integrationsprogrammet tar sin tid så jag förundras över mina klasskamrater som jobbar OCH gör detta.
Jag känner att jag blir stressad av att inte ha något jobb, dels för att jag vill ha pengar men mest för att ha något meningsfullt att göra. Pengarna sinar sakta men säkert. Inte för att det är någon akut fara eller så. Alltså mina pengar, vi har ju Mathias inkomst som tur är :)

Jag prata med agencyn igår och efter den 15 oktober så ska SuAzio ha ett svar när det drar igång. Det är typ över 3 veckor senare än vad dom först sa att det skulle dra igång. Jag letar jobb varje dag men hittar inget som passa min profil då jag är så begränsad för jag inte kan Dutch.
Jag måste bara slappna av. Jag VET att det kommer släppa, ordna sig. Allting sker av en mening.

I söndags skulle jag bädda rent i sängen, så jag håller ena hörnet av täcket i munnen och när jag biter ner så säger det CRACK. Jag har en ståltråd på baksidan av tänderna efter att man hade räls i början av tonåren (12-15 år) och den har suttit som en smäck i över 15 år och nu så lossnar den från en av "limbitarna" på baksidan av ena tanden. Det sjuka är att jag omedelbart känner att tänderna flyttar sig lite. Det känns liksom mjukt nu när man biter ihop. Jättekonstig känsla. Så ska man fixa det här i Belgien? Eller åka hem till Sverige? Och hur lätt kommer det vara att få tid och tandläkarna Hjelm på kort notis? I vilket fall som helst så måste jag ändå vänta lite över 2 veckor innan jag får mitt hälsoförsäkring här i Belgien.

Nu ska jag plugga inför provet ikväll. Känner verkligen inte för det alls :P

Kram kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar