tisdag 23 oktober 2012

Mitt jobb

Idag har jag jobbat exakt en vecka på mitt extrajobb. Och jag kan säga att jag är jäkligt glad att det bara är några veckor, till slutet av november för det är inget roligt alls.
Jag jobbar 10-17 mån-ons pga av skolan och intergrationsprogrammet och 10-18 tors-fre. Vi stämplar in och ut samt att vi är övervakade med övervakningskameror i varje hörn förutom toaletten :P Vi har inget internet och får bara använda våra telefoner på rasterna. Kaffet kostar pengar. Så ja arbetslivet är lite annorlunda än i Sverige. Men det sämsta är ändå hur dåligt betalt man har haha. Jag tjänar 10,50 i timmen och jobbar 32 tim i veckan. Det blir 336 minus skatt à 100 euro så 236 euro. Minus 76 för resa 5 dagar så 160 euro veckan och det blir 1376 Kronor i veckan. Jag tjänar dubbelt så bra att vara arbetslös i Sverige ;) Det va vad jag tjänade på en dag förut typ (minus skatt) i Svea. Så det är tur man gör det här för det belgiska ID kortet och att pengarna bara är en bonus.
Jag hoppas och önskar varje dag att jag ska få jobbet på Volvo. Jävla finska ;)




Så vad gör jag på mitt jobb? Jag ringer sjukhus i UK och Skottland och gör kundundersökningar om hur nöjda man är med utrustningen man använder. Tex så ringer jag Chefen för Barnmorskor och fråga vilket märke dom använder på sina ultraljud samt vad dom gillar med utrustningen och vad som behövs förbättras.
Jag måste verkligen trycka på vad dom gillar; "skärmen är bra" räcker inte utan VAD är det som är bra med skärmen tex att den är stor, har bra skärpa osv.
Det är svårt att få tag i chefer.. Så jag ringer runt 100 samtal per dag och får 1-4 intervjuer. Och då gäller det att intervjun är bra för Quality Manager läser igenom varje intervju samt lyssnar på ens inspelade samtal och ger feedback på vad/hur man ska säga/inte säga saker. Annars får man ringa tillbaks och be dem specificera. Är dom glada? Nej det händer att dom lägger på i örat , är sjukt irriterade osv men det är tur man är gammal och inte bryr sig/tar åt sig ;) Men tiden går väldigt långsamt på jobbet. Dock lär jag mig en massa nya läkarord på engelska.

Längtar tills nästa vecka då det är Höstlov för alla lärare så jag har ingen skola/intergrationsprogram samt holiday på torsdag för dagarna är låååånga och när man kommer så kollar vi en serie och sen sover.

Är så spänd och nervös inför morgondagen då min familjemedlem ska få tillbaka 2:à omgången med testsvar då dom denna gången testat enbart för denna jävla sjukdomen så håll alla tummar och tår att första läkaren hade fel!

Mathias var på intervju i fredags för värsta grymma jobbet.
Att jobba som logistiker inköpare för ett kemiskt företag som typ Borealis.
Och han fick det! Sjukt roligt för min gosiga Mathias. Och lönen är galet bra för att vara Belgien, 2700 euro månaden plus lunch checkar. Men det är bara tillfälligt så till slutet av mars. Som med alla jobb här ;)
Så han började igår, snabba puckar ;)

Jag har också äntligen fått mitt SIS-kort som behövs när man ska till läkaren, hämta ut medicin osv.

Kramar Tessie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar