lördag 6 oktober 2012

The bad with the good?

Provet gick såååådär. Man skulle typ bara skriva fulla meningar >< Men nu vet jag vad jag har att förvänta mig till nästa gång som är nu på onsdag för Kapitel 3.

I onsdagsförmiddag var jag så glad för jag hade bokat biljetter hem. På kvällen fick vår närmaste familj hemma väldigt tråkiga nyheter som totalt grumlade lyckan. Det har att göra med ett litet barn och ev. en sjukdom med en tråkig utgång så ja man är verkligen helt förkrossad. Nu ska mer prover tas och om ca 1 månad vet vi alla helt. Jag hoppas och ber hela tiden på mina bara knän att första läkarutlåtandet är helt ute och cyklar.
Iaf så har detta påverkat en väldigt mycket och man kan inte sluta tänka. Tankarna bara snurrar och man har en stor klump i magen och tårarna stiger hela tiden. Men oavsett vad som händer och sker så kommer man alltid göra det bästa av situationen.
Det sjuka är att alla jävla mardrömmar jag haft om obotliga sjukdomar och familjen känns ju nu så här i efterhand ännu mer skrämmande. Att man hade något på känn. Skumt....

Antwerpen means "throwing hand" och här är den kända "hand" statyn.


Nu ska jag och Mathias till Antwerpen för lite shopping, jag behöver hitta ett par jeans och kanske skor. Sen blir det besök till Disney Store för att hitta en gosig present till fina barnet. Vi hade tänkt besöka Aquatopia men efter jag läst recensioner av det så är det många som säger att för det dyra inträdet så får du inte så mycket utan rekommenderar att besöka Antwerpen Zoo istället för dom har också akvarium. Detta zoo är ett av de äldsta i Europa och dom har över 6000 djur. Det tar iaf en halvdag att se allt. Då det regnar en massa idag så kommer vi inte göra det idag utan tar kanske ett biobesök istället. Vi får se.
Ikväll ska vi på bröllopsfest vid 22 strax utanför Brussel.

Kram på er och var jätterädda om varandra <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar