måndag 29 oktober 2012

Helgen som gick

Fredagen började med möte kl 10 på jobbet. Det gör det varje dag. Där berättar Team Captain vilka som som fick mest intervjuer och inputs dagen innan. Förra veckan hade gått sådär för mig med ca 3 intervjuer om dagen. Iaf på fredagen kommer TC med gliringar mot mig att jag kan göra mycket bättre då ja varit där i 2 veckor. Hade då varit där i 6 dagar och ringt. Det sjuka är att man har så hög arbetsmoral så man sitter och ringer non-stop och man gör verkligen sitt bästa. Detta jobbet är verkligen att man är kung ena dagen och nobody nästa dag. Men jag blev så jävla lack då hon säger att jag kan försöka bättre och att man kommer göra utvärdering på mig. Typ hota. Jag har full förståelse för sånt här om man faktiskt inte gör sitt jobb..
I alla fall. Du må tro min lycka när jag såg att ett nytt jobb kommit upp i Gent i lördags. Sökte det direkt. Är bara halvtid men pendlingen är sjukt störande som jag har nu då jag mån-ons kommer hem runt 22 pga av jobb och skola. Man kan inte riktigt sköta maten dom dagarna heller.
Så nu håller vi tummar och tår. Kommer man slippa kostnaderna för tåg också.

I fredags gick jag ut och åt middag med Judit o hennes arbetskollegor för att fira hennes födelsedag. Fick släpat med Mathias som inte ville... Väl där så drack vi några öl, åt och bara tjöta. Var jätteroligt och avslappnat. Längesen jag skratta så mycket. Mathias tyckte det var roligt också ;)
I lördags tog vi det lugnt med film, tv spel, och bio. Vi såg Skyfall. Den var ok. Jag gillar andra filmer mer såsom Taken 2 och nya Bourne filmen. Fick storhandlat också.
I söndags kollade vi serier, filmen Silent Hill som Mathias inte sett samt spela tv spel. Ruben och hans tjej kika förbi också. Så det har varit en väldigt skön helg. Behövligt.
Jag är så glad att det inte är någon skola denna veckan samt att man är ledig torsdag fredag :)


Kramar Tessie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar