onsdag 24 oktober 2012

The "ComicCon" fair

Hejsan svejsan,
I söndags så skulle vi till Mathias föräldrar runt 12:30 och äta brunch. Vid 10-tiden så fick Mati ett sms från Stephen som fråga om vi skulle med till Fairyland idag.
För några månader sen så nämnde Mathias något om detta utan att förklara närmare vad det var så jag antog det var en av de stora tivolina som kom till stan. Dom har ju tex Winter Wonderland varje december.
Så jag uttryckte lite försiktigt att det regnar ju. Men babe det är inomhus svarar han. Oh ett inomhus tivoli?
Sen visa han på nätet och då förstod jag att det var en mässa. Jävla engelska som har ordet "fair" för båda orden :P

Så nu blev det väldigt bråttom så vi stack till Mathias föräldrar vid 12 och åkte därifrån vid 14. Kortaste tiden vi någonsin varit där ;) Men det är alltid väldigt mysigt. Prata mycket om Mathias nya jobb och mitt.
Sen mötte vi upp Stephen och Elin vid deras hus och körde till Flanders Expo. Vi var där mellan 14:30-18. Jag har fortfarande ont i vaderna av allt gående vi gjorde ;)
Det var så gulligt för massa familjer var där som hade klätt ut sig. Det var så galet mycket att titta på, mest grejer från Kina och Japan som serietidningar, figurer från filmer och leksaker. Skådisar från The Walking Dead och True Blood var där och skrev autografer och det var coolt :)
Nästa år när vi går dit så ska vi klä ut oss också. Var cosplay tävlingar och folk var väldigt kreativa. Var mycket bättre och trevligare än jag trodde :)




Snygg outfit på scenen :)












































Kramar,
Tessie

1 kommentar:

  1. ohh du tog kort =) och på älskade viggo med .Vad glad jag blir.Hade så gärna velat vara där med er på mässan. Gratta Mathias till det nya jobbet och jag hoppas dina dagar går fort på ditt jobb så du hittar ett nytt snart. Förstår om du inte trivs med den bevakningen. Usch inte kan man peta i näsan där inte hihi. love you gumman o jag tänker på dig. pöss från Malin

    SvaraRadera