måndag 22 oktober 2012

De Zweden trip

Hejsan
Nu var det ett tag sen man skrev men det har varit full rulle med resan till Sverige och sen mitt nya jobb. Jag är sjukt slutkörd på kvällarna mentalt.

Jag stack till Sverige på torsdagen och landade runt 16-tiden. Resan gick väldigt smidigt och bra. Syrran med familj plockade upp mig och det var så kul att se hur Viking lös upp som en sol och vinka. Tror nog allt han känner igen mig från Skype-samtalen där man sitter och vinkar och gör grimaser åt varandra. Charmunge ;)

Vi körde hem till brorsan där vi tjöta, lekte och sen beställde pizza som vi käka. Som jag hade längtat efter den svenska pizza ;)


















På kvällen natta vi kidsen och sen kollade vi på film "Columbus Circle" som var helt ok. Mumsade chips, dipp och choklad. Vid 23 däcka vi alla. Jag sov på en uppblåsbar stor madrass och låg och tittade ut på stjärnorna. Då man bor i en storstad som är väldigt upplyst så ser man inte stjärnorna så ofta ;) Jag har alltid älskat stjärnor så otroligt mycket :)

På fredagen gick jag upp tidigt och stack till jobbet så jag var där strax efter 8:15. Herregud va kallt det var med frost. Jag var alldeles för lättklädd men hade packat lätt för att jag skulle få med mig en massa hem. Var himla roligt att träffa alla och tjöta och äta frukost. Jättemysigt. Dom berätta att Sveriges näringsliv börjat dra i handbromsen pga den ekonomiska krisen just nu. Lite tråkigt att höra då man här i Belgien känner av krisen tydligt men jag har inte känt av den när jag jobbade i Sverige.



Stack tillbaka hem till brorsan där dom hade storstädat och putsat fönster då ett par skulle komma och kolla på huset igen.
Vid 11-tiden stack man till Stenungsund med syrran och familj.
Vi åkte till pappas jobb och käka lunch ihop. Fina goa pappa. Tjöta också med Cacke som börjat jobba där igen då han och en massa andra har blivit varslade från sitt jobb.






Sen körde syrran mig till tandläkarn medans dom stack till Johns kusins hus i Kyrekonorum.
Jag går hos världens bästa tandläkarna Hjelm som är privata och ligger på Strandvägen. Gick fort att fixa fast tog lite tid innan jag fick komma in för barnen innan mig lekte och stoja. Så hon bjöd på att limma fast min ståltråd på baksidan av tänderna :o Så himla snällt.
Sen gick jag till Apoteket och handla loss crèmer och annat till mig och Mathias. Dyrt blev det men behövligt då Mathias verkligen tycker våra eksem crèmer är grymma;)
Sen kom syrran och plocka upp mig och vi svängde förbi och kolla på vårt gamla hus på Citronfjärilsvägen i Kyrkenorum ;)

Sen lånade jag bilen och hämta upp mamma och bjöd ut henne på Ti Amo då hon är helt betuttad i Black & White där.
Sen åkte vi till syrran och dom i Kyrkenorum igen där vi packa in oss och körde hem mamma och sen körde dom och släppte av mig hos pappa. Var kul att få köra lite bil igen och syrrans bil är mer lättkörd än den gamla pärlan jag hade.
Satt och tjöta med pappa och Yvonne om böcker. Var mysigt och härligt. Fick MASSA tips på böcker jag ska läsa :)






Vid 23 la vi oss och pappa hade värmt upp gästhuset åt mig.
Vid 05 vakna jag med en smärta i övermakten som jag aldrig känt förut. Typ krampade. Men annars mådde jag bra. Men sov inte så mycket efter det. Yvonne skulle upp tidigt för hon skulle på hundutställning i Göteborg så jag hörde henne springa runt på grusgången utanför. Hon fick ta pappas bil för hennes startade inte. Vid 9:30 gick jag in till pappa och la mig i soffan. Jag mådde fortfarande konstigt så vågade inte käka något. Var rädd jag fått släng av maginfluensa eller något men jag mådde bra förutom det.
Vi kollade på serier, X-factor och Revenge. Pappa gillar verkligen den serien. Får nog börja kolla på den ;)
Sen förberedde pappa maten och grillen och vid 17-tiden dök syrran m. familj upp samt bror och Julia. Och Yvonne. Och Cacke och Jennifer så var fullt hus :D
Jag hade fått i mig lite välling som pappa fixa. Kändes som man var 3 år igen haha. Inte ätit välling sen dess, smaka precis likadant.
Jag fick feber så kände mig som ett otroligt tråkigt sällskap till familjen som käka grillat. Men fick sovit en stund och drack Bambyl. Vid 20 tiden körde vi hem till syrrans place i Varberg. Då var febern borta och magen ok. Var skönt att få komma "hem" och hoppa i slapparkläderna och kolla på teven. Vi kollade på "Just Friends" :) Var längesen. Ryan Reynolds är så bra!

Vid 00:30 somna vi och gick upp vid 08. Då packade jag ner det som fick plats och sen kom fina kusin Anna och hämta mig och körde mig till flygplatsen vid 13 tiden. Var så himla snällt då syrran fick en släng av det jag hade som var någon 12-timmars grej. Var mysigt att bara tjöta.

Det var verkligen underbart att få komma hem och träffa och prata med familjen. Jag är så glad att man bor "så nära" som man gör och att RyanAir är så snorbilligt :D




Nu har man stillat sitt begär lite.
Längtar tills jag åker hem nästa gång :)

Puss på er goingar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar