lördag 8 december 2012

Underbara lördag!

Börja med att jag mig vid 02 på fredagkväll och sov till strax efter 10 på lördagmorgon. Så himla skönt och mysigt var det =)))
Sen upp och röja rent i köket från disk och skriva handlarlistan och slänga in en tvätt. Och spela FarmVille 2 på datorn och iFairy på telefonen :P Jag vet inte vad det är med mig och bondgårdar/hus och plantera. Tror hjärtat mitt klappar mycket för farmlivet. Ibland vill jag verkligen bo på en gård och ha massa djur och en åker. Så mycket energi att lägga på detta varje dag istället för att gå till ett kontor. Vi får se.. Mathias farföräldrar har ju en gård med hästar, höns, kor och getter ;) I alla fall där seglade jag iväg....

Vi stack iväg och handla och första gången vi inte surade på varann i affären då Mathias verkligen hatar att handla och mest går runt som ett trumpet barn i affären och stampar med fötterna ;)
Kom hem och fick slängt in varorna och hängt tvätten. Sen in till centrum för att gå på julmarknad och kolla efter fodrade skinnstövlar till mig... Det sistnämnda såg jag inte alls framemot då jag har fötts med kraftiga ben, kraftiga vader och breda anklar... I Sverige tog det mig många år att hitta ett par stövlar och dom slet jag i 5 år på. Var x antal gånger hos skräddaren. Billiga sketstövlar i typ polyester.
Men i alla fall... Marknaden var mysig och vi besökte även kathedralen då jag ville tända ett ljus för mormor men det var jättemycket folk där så alla "stearinljus platser" var upptagna. Men var mysigt att gå runt därinne.
Sen drack vi varm choklad med vispad grädde på toppen och bara njöt. Då vi ska på middag imorgon för att fira Mathias pappas födelsedag så köpte vi en bok till honom (Game of Thrones). Sen skulle vi kolla på en jacka till Mathias från märket Superdry men dom hade knappt några jackor i butiken så vi gick och kollade efter stövlar till mig. Jag var beredd på att lägga timmar... Vi går in på Torfs och jag ser ett par svara snygga  fodrade läderstövlar som jag drar på mig och dom passar! Dom har stretchtyg sytt på insidan av stövlarna. Så himla glad jag blev. Köpte även spray och creme för att bevara stövlarna. Gick på 140 euro totalt så ca 1250 kr. Sen hittade vi också en jacka till Mathias som var varm och fodrad. Och så jävla snygg. Den var dyr men en bra och snygg vinterjacka behövde han då han glider runt i sin tunna rock med lite sidenfoder. Den kostade 300 euro (ca 2600 kr) och vi båda tycker det är dyrt men det är ju behövligt.
Sen stack vi hem och käka och sen gick vi på bio och såg "End of watch" med Jake Gyllenhaal. Jag rekommenderar att se den hemma i soffan i framtiden =)

Julgranen och tivoli för barnen :) Så fint att man julpyntar och inte bara sätter i ljus. 
Julmarknader är lite varstans runtom i Gent

Söta bodar :)

Så vacker och mäktig denna kathedral



En av de andra kathedralerna med den nybyggda parken bakom. Syns inte så tydligt men det är väldigt grönt och fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar