söndag 16 december 2012

Jaaa Belgiskt ID

I torsdags ringde Immigrationsverket och informerade mig att Bryssel har godkänt mig så nu är det grönt ljus för ett belgiskt ID kort som kommer gälla i 5 år. Jag på telefonen: "THANK GOD!" Damen fnissar...
Så på torsdag ska jag dit kl 14:00 med foton och pengar. Sen till banken och fixa till mitt konto. Så himla skönt :)

Här är en kopia på ett belgiskt ID kort från Wikipedia där man ser otroligt viktiga "chippet" som behövs för allt i det här landet :P


Annars har jag och Mathias varit lite småkrassliga. Jag har något som ligger i systemet och vill inte riktigt bryta ut. Halv snorig ibland, ont i halsen ibland.. Ingen feber eller så. Mathias stackars hals ser verkligen för jäklig ut med streptokockerna. Men han säger att det inte gör ont. Min hals ser jättevacker ut jämfört med hans ;)

Annars håller jag på och mailar en massa med min föreningen.. Dom ifrågasätter en massa så nu har jag fått dra hela min historia med mitt ex och varför jag köpte lägenheten men inte gjorde adressändring förrän 1 år senare .. bla bla. Idag angav dom att kostnaden är runt 8000 kr som behövs betalas... Men att dom utreder fortfarande. Blir så jävla trött. Jag VET att i slutändan så kommer dom kräva dom pengarna från mig...

Igår var vi en sväng inne i centrum då Mathias ville köpa min julklapp. Sötisen. Så nu hänger (?) den så fint i julgranen ;) Jag har 1 eller 2 gissningar vad det kan vara :D

Kram på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar