lördag 22 december 2012

Snaaaark

Hjärtat mitt har snarkat ganska mycket senaste veckan pga sina streptokocker då halsen är så svullen. I kombination med detta och mitt ryggskott så har jag fått väldigt lite sömn senaste vecka, så med andra ord ser jag ut som ett ras. Plus att jag verkligen behöver gå till frissan. GAH!
Inatt bestämde jag mig för att sova på soffan.. då vi bor i en 1:a med sovloft så kommer jag fortfarande höra snarkningarna men längre bort ;) Jag somnade vid 02 och vaknade till 3 ggr och fatta inte vart jag va. Men det var längesen jag sov så bra.. sen kan man ju önska att jag inte somna med kläderna på samt att jag hade hämtat mitt täcke och kudde men det gick bra ändå. Och glad blev jag när jag vakna och kände att ryggen har blivit ytterligare lite bättre vilket var överraskande :)
Mathias har gått på en antibiotikakur under 1 vecka. I tisdags slutade den och när vi kikade i hans hals så såg jag noll förbättring så jag sa till han att jag tror han var immun mot just den antibiotikan och att han borde gå doktorn igen. Han vifta bort det.. Gissa vad som hände igår.. Jo han fick gå hem från jobbet igen för hans hals var 100 ggr värre nu än va den va tidigare samt att han fick röda prickar och utslag i handflatorna samt uppepå händerna. Så han fick gå till doktorn igen. Läkaren hade 3 olika teorier så han tog blodprov på Mathias och han fick en annan slags antibiotika. Nu får vi se vad som händer. Då min kille aldrig är sjuk så är han helt hispig att han fått lämnat blodprov så han ringde sin mamma igår och så blev hon helt hysterisk.. Jaja :)

Kl är efter 10 och hjärtat ligger fortfarande och snarkar men jag ska väcka han snart. Vi ska iväg till nyöppnade MediaMarkt här i Gent. Det är den 2a dom öppnar.. en 3:e är på väg. Helt galet. I dessa juletider så "kastar man teve och elektronikprodukter i huvudet på folk" som Mathias så fint uttrycker det så jag hoppas vi kan göra ett fynd. Kommer bli en Samsung 32 eller 40. Ska bli skönt att börja kolla på film på teve igen då man har kollat på sin dataskärm senaste 3 åren! :) Plus att vi slipper dra soffan fram och tillbaka över vardagsrumsgolvet varje gång vi ska kolla film framför datorn ;)

Jag jobbar på julafton mellan 9 - 14. Tror inte en enda svenne kommer ringa mig då för att fråga hur deras klocka fungerar :P Men jag ska iofs ta Engelska samtal också. Så när ni sitter och kollar Kalle Anka och käkar julmat så kommer jag sitta på kontoret och tänka på er <3 Sen är jag ledig tisdag och onsdag och jobbar hela torsdag och fredagmorgon. Jag täcker upp för min kollega Alexander som jag delar tjänsten med som är hos sin flickvän i Nederländerna och firar jul. Sen på fredageftermiddag kl 14.00 ska jag till sjukhuset och röntga mitt knä. Är ju fortfarande helt kasst sen i juni och nada förbättring har skett. Jag bara hoppas jag kommer slippa operation. Vill bara att knät ska bli bra så jag kan börja promenera igen.

Kram på er =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar