fredag 16 november 2012

Nytt jobb wieeee!

Hehe kunde inte hålla mig från att hitta en vintrig/julig design så nu kör vi på denna lite. Jag känner att jag snöat in på mörka murriga färger =)

Så då sitter man här nybadat och varm med ett stort varmt Voltaren-plåster på knät och väntar på att klockan ska slå 17 så mitt hjärta är hemkommen och vi kan gå till doktorn. Jag vet inte vad det är med mig och läkare.. Jag drar mig fan alltid in i det längsta med att gå dit och då är oftast skadan redan skedd. Som med mina nackkotor som förskjutits.. Jag måste ta tag i det här med sjukgymnastik i Belgien... Och nu är det knät som jag sabba när jag var på soptippen i Sverige i juni och släpa runt på en tjockteve. Kände inte att något speciellt hände där men efter det har jag haft väldigt ont högra knät på utsidan. Jag har provat allt möjligt som att träna på det, inte träna, vila, inte vila och nu har jag låtit det vila i flera månader men blir inte bättre. Det är stelt och ömmar. Igår var jag och hjärtat ute på långpromenad och sen käka vi. Efter vi kom hem så la vi oss i soffan och kolla senate avsnittet av SoA och efteråt när jag reste mig så hade jag svinont. Typ som att knät låst sig och man gärna vill skaka ut det så det knakar till... Men inget hände. Vi gick och la oss. Jag sov svindåligt för varje gång jag skulle vända på mig sängen eller röra på mig så vakna jag till av smärtan. Hände nog en 30 ggr. Rör man sig verkligen så mycket på sig i sömnen eller var det bara nu för att min kropp vet om att det skulle göra ont? :P

Älskade fina Gent. Foto är taget på Gravsteen i centrum

Om man kan kolla åt höger så ligger mitt nya jobb in på en gata där =)

I alla fall... Jag sa upp mig från jobbet igår. Palla inte mer. Helt sjukt egentligen. Men har aldrig mått så psykiskt dåligt över ett jobb i hela mitt liv. Jag blev en helt annan person typ.. Ens jobb är fan sjukt viktigt. Jag känner en otroligt lättnad och glädje... Var på intervju för ett företag som heter Conetys om att jobba som Customer Support. Jag gillar faktiskt deras namn. Och deras kontor ligger på en tvärgata till shoppinggatan och centrum i Gent (tar 10 min med cykel) och har väldigt fina lokaler även om det är ett gammalt hus och det ekar mycket :P
Jag fick jobbet. Prisad vare himlen. Jag börjar den 26:e november så om drygt en vecka. Det roliga är att jag ska utbildas och utbildningen sker i Budapest, Ungern på deras andra kontor :D Himla roligt att få åka till Budapest. Åker på söndagen den 25 och kommer hem på fredag. Jag kommer att jobba tisdagar och onsdagar fulla dagar och halva fredagmorgon. Vilket innebär att nu kommer jag ha tid att träna igen, fokusera på hemmet, språket och vänner/familj kan komma hälsa på mig.
Jag kommer jobba mot ett företag som säljer extrema sportklockor för människor som klättrar i berg eller gör djuphavsdyk. Dom har outsourcat sin Customer Service avdelning till Conectys i Belgien där jag kommer att svara på frågor via mail, tele och chat om dom har några problem med produkten. Kunden kommer att utbilda oss i de olika klockorna och sen kommer Conectys utbilda oss också. Jag hoppas jag kommer få tid att besöka ett Thermal bad då Ungern had fantastiska källor att bada i.





Mathias har köpt en Samsung Galaxy SIII. En vit. Så snygg. Jag vill ha en vit Note 2. Hans vänner mobbar han dock lite :P Sicken underbar telefon, design, ja allt. Jag LÄNGTAR tills jag kan köpa min Samsung Galaxy Note 2 :)) Kanske t.o.m redan imorgon?

Samsung Galaxy SIII
Kram på er goingar!
Jag är så glad och lycklig!

1 kommentar: