onsdag 7 november 2012

Exploderar snart?

Igår var officiellt den värsta skitdagen på jobbet med massa påpekande att man ska ha mer intervjuer. Jag ringde över 90 samtal och fick 2 intervjuer i måndags. Samma sak igår. Grejen e att dom säger till en att få mer intervjuer fast inte hur? Det handlar ju så jävla mycket om tur; att dom ska ha tid samt viljan. Men igår fick jag sagt ifrån lite då jag mena på att det är ett extrajobb, jag jobbar inte lika mycket som dom andra. Plus att dom varit där i 3 år och ringer på mnsk dom vet svarat tidigare år.
Sen var de annan skit som jag inte ens fått upplärning i...
Sen direkt från jobbet till integrationsprogrammet som var idiotiskt med att prata om vart man ska gå när man har ont i magen. Doktorn eller sjukhuset?
Det braiga var dock att Mathias kom och hämta mg och cykeln efter klassen. Då hade det börjat regna också. Sen hade han lagat mat så vi tände ljus och kollade på senaste avsnittet av Homeland. Behövde det :) Var så mysigt och skönt.
Jag älskar att bara ligga i sängen innan man ska sova och bara prata. Jag märker att jag är mer stressad och stingslig nu för tiden för det är lite mycket med jobb, pendling à 2 tim varje dag, jobb som man ogillar, samt skola, prov och hålla ordning i hemmet. Tar ett tag att varva ner innan man somnar.
Jag är så glad att jag inte ska jobba imorgon samt att jag har intervjuerna. Hoppas hoppas :)
Morgonen har börjat skit idag med mitt cykellås som ligger i Mathias bil samt en konduktör som trilskades med min biljett hur läge som helst. Sen kommer man få skit på jobbet för man har för lite intervjuer igen. Hoppas ingen kommer stjäla min cykel utanför jobbet idag för då kommer jag säkert börja lipa.

Är lite mycket lip och pip nu känner jag men är skönt att skriva av sig då det känns som man ska explodera snart. Det blir bättre snart. Bara att hålla ut och andas.

Kramar Tessie

1 kommentar:

  1. Va trist! Segt att de bara kritiserar på jobbet och inte på nåt konstruktivt sätt. 😕Hoppas det vänder snart!

    SvaraRadera