fredag 9 november 2012

Gent, ik hou van je

"Gent, jag älskar dig". Älskade fina Gent. Jag har märkt mer och mer att det smyger sig in en mys-känsla i bröstet varje gång jag hoppar av tåget efter att ha varit i Antwerpen och jobbat. När jag ser stationen torna upp sig med sina tinnar och torn. Den nybyggde skyskrapan dom bygger vägg i vägg med stationen. Så mycket gammalt men också en massa nytt. När tåget glider in mot Gent så ser man de upplysta stora kyrkorna.. Det är så otroligt vackert och mysigt. Gent förmedlar verkligen en härlig känsla. Man är kär i alla kullerstenar, slingrande gågator och barer i varje hörn som är fylld av människor. Det är alltid liv och rörelse men på ett glatt och skönt sätt. Man känner sig trygg, som i ett fluffigt täcke. Man läser aldrig om kriminalitet eller hemska saker här (förutom alla företag som skär ner på personal). Gent känns liksom som julafton jämt på kvällar och nätter fast utan snö ;)
Jag har aldrig egentligen gillat livliga ställen, föredrar havet och naturen men här är det precis lagom. Det händer alltid saker hela tiden men det är inte påträngande och störigt utan bara roligt :)



Jag var på intervjuerna igår, självklart var det för samma jobb. Så verkar bara finnas ett jobb som är på halvtid haha. Jaja jag är nöjd bara det är något och det är i Gent. Jag ska träffa företaget på måndag kl 18:00 så jag har bett att få gå lite tidigare från jobbet på måndag. Tydligen hade dom en massa bra kandidater redan men dom tyckte min profil var jätteintressant. Så ska ge järnet på måndag ;) Det jobbet ska bli mitt!

Mitt muntliga prov i onsdags var mycket svårare än vad jag trodde. Men gick bra. Skönt att det är gjort. På måndag börjar level 2. Det kommer att bli med samma lärare då han är den enda som lär ut på måndagar och torsdagar. Då jag har mitt integrationsprogram på tisdagar så får jag vänta till level 3 innan jag kan byta lärare då dom lär ut tisdag och torsdag. Men det kommer bli sjukt skönt att vara klar med integrationsprogrammet om 3,5 vecka.

Jag fick köpt sängkläderna i går också! Så glad. De blev dem som jag kikat på en i somras ;) Vill ha ett mörkare mer juligt set också men får ta det längre fram :)


Fick även handlat en söt värmeflaska att fylla med varmt vatten och ha mina fötter på eller på magen när man har lite kvinnovärk ;) Köpt från Hunkemöller (så snygga och sexiga underkläder där).

Och självklart badprodukter från fina affären Rituals...

Kram på er =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar