torsdag 2 maj 2013

Maj maj måne

Ikväll är det skola. Hade min första lektion med nya läraren i tisdags. Det skumma är att läraren är sjukskriven i minst en månad så vi fick en vikarie och enligt vår gamla lärare (som jag snacka lite fort med på rasten) så är denna kvinnan MYCKET bättre. Hon är väldigt livlig när hon pratar men väldigt strikt. Sjukt strikt. Hon blir liksom nästan arg om man uttalar ord lite fel. Man ska ju dra ut orden så mycket här. Jag blir så sjukt osäker och nere. Så när jag kom hem i tisdagskväll kändes det sådär. Känner mig bara så himla omotiverad att gå då jag inte har något intresse att lära mig språket då jag finner grammatiken så himla svår. Önskar man var barn på nytt där man bara härmade de vuxna. Inga regler, bara att lyssna och köra på som en härmapa.

Igår var det 1:a maj och Mathias var ledig med mig så vi grillade med mina klasskamrater och sen kom Debbie dit och mötte upp mig och vi stack in till centrum och gick runt och käka glass och njöt i solen. Mathias stannade kvar med mina klasskamrater och lirade volleyball. Så coolt. Jag och Debbie lite Kriek och sen körde hon hem mig vid 18. Vid 20-tiden stack jag och Mathias till en annan BBQ och var där till 22. Så det var en himla rolig och mysig dag och jisses vad jag brände mig i ansiktet :o Mathias också och det är första gången jag någonsin ser att han fått lite färg i ansiktet. Han är ju blekare än Mr. Edward Cullen ;)  

Luca från Italien och Anna från Poland. Underbara människor :)

Anna och min älskling. Närmast är Ella som är Lucas belgiska flickvän och i bakgrunden ser man Daria från Poland med ett rack och hon spelar mot Luca som gömmer sig bakom Mathias ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar