onsdag 22 maj 2013

Rensar ut

Mellan sjön Blaarmeersen och en å
Jag borde egentligen plugga nu men har nada motivation. Jag har vetat om det här provet i 2 veckor och ändå har jag bara halvpluggat 1 kapitel under 2 kvällar. 4 kapitel har vi prov på imorgonkväll. Jag känner att det får gå som det går. Man vet ändå inte vad man kan förvänta sig från en lärare. Jag vet att denna läraren är mycket hårdare så förväntar mig inte att det kommer gå bra.

Sen har det ju varit annat som kommit i vägen. Som mitt extrajobb. Jag har jobbat varje dag i 7 dagar. Jobbade över helgen. Detta är för att det är så sjukt mycket att göra på extrajobbet med ny klockmodeller, ny programvara, nya hemsidor... allting på en och samma gång och tyvärr har det inte fungerat helt smärtfritt så det är en MASSA klagomål. Och även om vi jobbar jättehårt och mycket så märks det inte då det hela tiden kommer in en massa samt att man bara jobbar extra. Så vi fick göra en punktinsats i helgen. Jag är bara glad för extrapengarna. Vill ju kunna åka till Sverige igen. Sen är det ju alltid en massa annat du vill ha/behöver ;)

I sju dagar har jag nu kört en detox, dricker massa vatten blandat med Detoxin (hallonsmak) och det händer en massa konstiga grejer i kroppen när man rensar ut all gift (socker, E-medel) så man luktar konstigt, har huvudvärk, bajar och kissar en himla massa (kanske too much info) samt att man känner sig lite sjuk med lätt feber och ont i halsen. Men nu är det på bättringsväg :) Bort bort med skiten.

En del av stigen/vägen som går runt sjön


Jag har nu också gått morgonpromenad. 5 dagar förra veckan men satsar på varje dag denna veckan. Pga jobbet i helgen så blev det bara inte av. Men nu kör jag. Man mår verkligen så himla mycket bättre och gått ner 1 kg.
Det är också skonsammare för mitt knä. Jag måste verkligen ringa läkaren för att boka operationen av min meniscus.

Jag kommer också att anmäla mig till World of Shape Fitnessfight 6 månaders programmet. Det är verkligen ett koncept som fungerar och de som jobbar med WoS är verkligen så snälla och fantastiska. Du kan följa dem genom deras Facebook-sida. Dom är verkligen bäst på att svara på kommentarer och peppa. Jag kommer även att få boken "Fitnessfighten för alla" som grundaren av WoS har skrivit.

Om 28 dagar kommer min fina kusin Anna hit och hälsar på från en onsdag till en lördag (på söndagen ska jag och Mathias på en rockfestival). Det ska bli så himla roligt! Vi ska promenera en massa. Har sjukt mycket att visa ju. Samt gå och se nya Superman filmen "Man of Steel".
Jag har fina widgets på min mobil som räknar ner till allt roligt :D

Kram


Nedräkning till roliga saker :)
Jag hoppas jag kan lägga
till Sverige snart också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar