onsdag 8 maj 2013

Älskade värme och cykel

Det har varit många varma soliga dagar de sista dagarna och det har varit full fart så därför har det inte blivit att man satt sig ner för att skriva. Igår hade vi runt 27 grader och sen kom världens oväder in på kvällen. Var så kvavt innan. Jag hade världens huvudvärk när jag satt i klassrummet... Och så braka det löst. Regn och åska. Så vackert, så renande. När jag kom ut från skolan vid 22-tiden så drog jag djupa andetag för det luktade så himla gott....

Älskade syrén som blommar och luktar så gott :) Tänker på mamma, sommar och skolavslutning.

Coolt uppträdande med trummor från ett japanskt gäng


Nu kommer det blir regn resten av veckan ser det ut som. Kanske man blir hemma mer och tar tag i lite grövre städning. Man har liksom inte tid ;)
I söndags hittade jag och Mathias en cykel till mig via Kapaza (Blockets motsvarighet i BE och NL). Mathias SMS med damen och vi åkte hem till henne och jag fick cykla runt på innergården. Cykeln var jätteskön att cykla på. Så himla stor och hög var den också. Betalade 100 euro för den. Nu står den här i mitt vardagsrum. Vågar inte ha den ute på gatan för trots att min förra cykel stod fastkedjad vid ett räcke i väggen så stals den ändå. Men jag hatade verkligen den cykeln så gör mig inget även om det är lite ledsamt då jag fick den från Mathias farfar och farmor.

Fina coola bekväma cykeln :) Älskar den! Bästa cykeln ever. Ska köpa ett till lås. Dom stjäl verkligen cyklar som galningar här vilket är sjukt för ALLA har en cykel i den här staden så förstår inte varför det behövs ;)


Ikväll ska vi äntligen hämta upp vår nya bil. Mathias har varit otålig i flera veckor tihi. Så roligt och skönt. Imorgon är han ledig, jag ska dock jobba 9-13 men sen ska vi på åka på äventyr och gå på bio. På fredag bär det av till Eindhoven i Holland för inflyttningsfest hos min vän Pim och vi sover över där till på lördag. På söndag är det Mors Dag här i Belgien, och många andra delar av världen, så vi ska vara hos Mathias föräldrar hela dagen.

Nu är det 6 veckor, snart 5 tills min syster och hennes kille ska få träffa Vikings lillasyster. Jag är så sjukt exalterad och spänd över detta. Samtidigt är jag en hispig hönsmamma och oroar mig för förlossningen. Men det ordnar dig alltid i slutändan så bara att slappna av.

Nu blir det till kiosken och hämta upp ett paket som jag beställt från Ebay. En speciell väska för min "lilla" mobil. Sen cykla vidare till gymmet :o Inte varit där på år och dar men nu när jag har en grym cykel att segla fram på genom stan så är jag taggad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar