lördag 12 januari 2013

Stjärnan i mitt fönster

Hej på er goingar! :)
Jag sitter här i soffan och är omgiven av massa små kartonger. Jag ska börja packa ner julen är tanken fast jag har ingen lust. Runt 100 kulor har vi granen ;) Glaskulor som försiktigt ska packas in i sina lådor. Sen ska adventsstjärnorna ner från fönstren också...

Fick släpat upp Mathias tidigt imorse, runt 10-tiden. Stack till IKEA och handlade en byrå. Äntligen! Sista möbeln till vår lägenhet. Så skönt att ha ett ställe att gömma alla papper och småsaker i. Nu trycker vi in allt i våra garderober och det är en enda röra. Fick också handlat gardiner, mörkblåa sammet, för jag känner att de tunna vita är lite för somriga då snön snart kommer hit ;) Älskar verkligen gardiner och sängkläder :D




Vi har också varit iväg och köpt en Nespresso maskin till Mathias samt små koppar. En försenad julklapp till hjärtat mitt. Jag dricker fortfarande inte kaffe och kommer aldrig att göra det heller men skönt för han att ha på morgonen. Önskar det fanns "varm choklad" kapslar ;) Blev en liten röding. Mathias fick bestämma färgen (*host-jaghadevaltsvart-host*).



Annars så räknar jag Points med Viktväktarna och jag måste säga att jag gillar "Vv Online" konceptet. Det fungerar. Jag som är lite av en tävlingsmänniska samt älskar att lösa uppdrag tycker det är kul. T.ex så kan man bli sugen på något som godis och då kollar jag upp hur mycket points det skulle bli att äta 10 bitar. Kanske 8 points vilket är lika mycket som en middag. Då är det inte värt det utan man käkar en frukt och grönsak och börjar dona med middagen. Tycker det är kul att planera pointsen över dagen så man inte överskrider. Man lär sig en sjukt massa vad man kan äta istället samt vilken dag i veckan man vill frossa lite. Idag kommer bli en sån dag för jag ska göra "chicken quesidillas" till middag samt att jag vill äta popcorn och dricka lite cola på bion ikväll när vi ska se "Gangster Squad" med fina Ryan Gosling ;). Är så skönt att man inte behöver gå på en diet utan bara att hitta ersättning och ha mindre potioner samt äta en massa frukt och grönsaker. På en vecka har jag gått ner 1, 3 kg. Har äntligen inhandlat en våg också så jag kan se fett % och vätska. 320 kr var ett helt ok pris :) Nu jävlar ska det bli ordning på torpet så man läker och kan komma i gång med träningen.




Har varit hos kiropraktorn Thierry 2 ggr nu och ska dit på måndag igen. Han är så fantastisk. Förklarar allt och knäcker och masserar och drar i mina leder. Jag har en "sprained joint facet" i nedre delen av ryggen samt inflammation i bröstkorg och nacke så jag kör ispaket varje dag á 5 min. Sen är min vänster fot helt paj och klen så ska stå på ett ben så ofta jag kan och träna min balans. Det är helt sjukt hur allt hänger ihop.
Jag går också hos sjukgymnasten Benédict för mitt knä. Hon menar på att det är en inflammation i mitt knä och jag har en massa vätska där. Så just nu jobbar vi med att få bort inflammationen samt bygga upp mina benmuskler för att avlasta knät. Jag får terapeutiskt ultraljud i 10 min samt elektro chockvågor i knät under 10 min. Sen gör vi övningar som jag också gör hemma. Behagligt och det hjälper verkligen.

Nä dax att sätta igång och packa undan julgranen samt börja med middagen :) Ha en go lördag gosisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar