fredag 16 augusti 2013

Tröttmössa, böcker och filmer

Kom hem från jobbet och var sugen på kokt ägg på macka så det fick det bli. Mathias kilade iväg med Jeroen för att tjöta och käka hamburgare på Quick så jag la mig i soffan med flufftäcket, katten och min bok. En glad och nöjd känsla, det är fredag och man kan sooooova. Tog la 10 min och jag somna, sov 30 min och vakna sen av mig själv och kände mig piggare. Men tokvarm. Är ju väldigt varmt som sagt. Hade 28 grader idag. Men blev sen mulet och blåste lite så svalna av.

Vi kollade på Gossip Girl och sen läste jag lite mer i min bok. Vi ska kolla på "The Great Gatsby" nu som har släppts i en bra kopia ;)

Imorgon kväll blir det födelsedagskalas och på söndag ska Mathias föräldrar komma hit. Mysig helg :) Ska ligga och slappa på balkongen för ska bli soligt och fint imorgon. Hoppas vi ;)
Tusen tack Emma för att jag fick låna ditt biblioteksnummer, ligger och läser en bok om svensk historia. I de yngre åren så var det en plåga med historia även om vi faktiskt har en ganska cool och spännande historia med våra kungar så nu ska jag läsa Svensk historia av en Mr Alf. Självklart blandar jag med 2 andra böcker samtidigt för det är sällan jag bara läser en bok utan oftast en roman och fantasy också ;) Intresset för svenska historia har blommat upp efter jag läste denna fantastiska bok av Elisabet Nemert, Ljusets dotter som utspelar sig på 1700-talet. Så otroligt vackert hon skriver, och hur hon beskriver Sverige, dess årstider. Det skär i hjärtat av längtan. Vill bara åka hem, köpa mig en gård på Tjörn och gå all-in som bondmora! Jag blir verkligen så lycklig och tillfredsställd av fysiskt arbete och att få se resultat. Okej, överdrev en aning ang. bondmora ;)
Nu vakna Kira så dags att gå och hålla henne sysselsatt så hon inte börjar gnaga på alla Mathias värdefulla sladdar till datorn ;)

Tog imorse utanför jobbet. Fina fina Gent :)

Fluffet Kira tränas för att bära sin sele. Hon är så duktig.

Så vacker <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar