måndag 26 augusti 2013

Champagneprovning och socialt umgänge

I onsdags träffade jag upp klasskamraterna på en pub och vi tjötade några timmar. Förutom att jag blev biten av en blinning den dagen och hela benet blev toksvullet så var det jättebra ;)

På lördagen så träffade jag två svenska tjejer som också bor i Gent, den ena har en belgisk pojkvän som moi och den andra är här med sin man som jobbar för Volvo. Dom är på ett 3 års kontrakt. Himla coolt. Det var väldigt trevligt och mysigt. Vi gick till champangebaren Chez de Beir och körde en liten provning.

I lördags var vi också och hälsade på Mathias mormor och morfar för mormorn hade fyllt år. Det är inte redigt lite med kalorier dom göder en med när man är där. Sen åkte vi och köpte blommor och åkte hem till Mathias familj för hans mamma har opererat handen.

Igår hade vi vännerna Kim och Niko här som vi bjöd på middag och tjötade med. Var så himla mysigt. Löve them. Så det har varit en trevlig vecka/helg i det sociala tecknet :)

Idag har jag städat ur gästrummet och fått packat upp det sista och gömt undan :P Var inne på IKEA för att spana på bäddsoffan vi ska köpa till gästrummet. Vi har varit helt insnöade på att köpa en gästsäng dit samtidigt som jag känt att man vill få plats med annat såsom en till garderob för förvaring och kanske en crosstrainer? Så tändes en lampa... ja, bäddsoffa! Mer plats för annat.
Så spanade in den och sen skulle gå och hämta den på lagret men det var 3 jättestora kartonger som vägde ton så jag fick hoppa det. Men fick äntligen köpt rullgardinen som kommit in!
Tänkte glatt skruva upp den och börjar skruva men ja det sket sig. Skruven fäster inte, så behöver köpa gipsplugg. Bleeeh. Aldrig att något ska gå fort och lätt. Så blir till att nåla upp lakanet igen :( Väldigt surt tycker jag. Måste låna borr av någon och ja, köpa gipsplugg. Kommer la ta 2 veckor till innan den är uppe...

När Mathias kom hem så hade jag fixat käk och vi kollade på filmen "We're the Millers" med fina Jennifer Aniston. Den var rolig men lite too much så det blir så där pinsamt så man inte ens kan kolla. Sen handlade vi bäddsoffan precis innan stängning så nu har jag något att skruva på hela veckan efter jobbet.
Dags att städa ur sängen och bädda rent. Sen soooova.

Fina fina Gent i kvällssolen. Alltid folk som är ute och äter och dricker

Baren Mosquito där jag hängde med klassen. Luca står lutad mot baren i vit t-shirt

Champagneprovningen :) Dom sålde också tapas. Vill gå dit någon mer gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar